جشن شکرگزاری گندم با حضو جمعی از مسوولان و کشاورزان در بیجار برگزار شد.

فرماندار بیجار در مراسم جشن شکرگزاری گندم در بیجار با تقدیر از کشاورزان که موجب شدند رتبه دوم کشوری از آن استان کردستان شود، اظهار کرد: این مراسم قرار بود مهرماه در فضای باز و با دعوتی عمومی از تمامی کشاورزان برگزار شود، اما با توجه به اینکه دستمزد کشاورزان پرداخت نشده بود بر ما فرض شد تمامی کشاورزان حضور داشته باشند و کشاورزی نباشد که مطالباتش را وصول نکرده باشدو به همین علت این جشن با تاخیر برگزار شد.

محمدحسین محبیان گفت: در برنامه‌ها پیش‌بینی شده بود با محتوایی شاد برگزار شود، اما به دلیل نزدیکی به ایام فاطمیه آیتم‌های شاد برنامه حذف شد.

وی افزود: عدم حضور مهمانان کشوری در این مراسم جای تاسف دارد، نماینده مردم بیجار در مجلس باید عدم حضور وزیر جهاد کشاورزی را به مسوولان کشوری برساند.

فرماندار بیجار در این مراسم از تمام کشاورزان که در صف تحویل گندم و پرداخت مطالباتشان معطل شده بودند، عذرخواهی کرد.

افزایش جذب کود شیمیایی در کردستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان نیز در این مراسم گفت: امسال در کردستان ۱۰ هزارتن کود شیمیایی جذب شد که نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

پیمان اسکندری افزود: کشاورزان ستون اصلی رکورد تولید گندم در کردستان هستند که با تمام مشکلات موجود این مهم را رقم زدند.

وی بیان کرد: بسیاری از مشکلات بخش کشاورزی مباحث کلان کشوری و البته تحریم‌های دشمنان است که فشار مضاعفی به بخش کشاورزی وارد کرده است.

اسکندری تصریح کرد: کمتر کشوری توانسته در این زمینه تاب بیاورد، اما ما در سایه مدیریت رهبری توانسته‌ایم این مهم را مدیریت کرده و در حوزه غذا و نهاده‌ها، رشد تولید داشته باشیم.

وی عنوان کرد: سال گذشته حدود ۲۰ هزار تن بذر مصرف شد که امسال این میزان به ۳۴ هزار تن افزایش یافته است.

کردستان در سال جاری با تولید بیش از یک میلیون و ۱۰ هزار تن گندم رتبه اول تولید گندم دیم و رتبه دوم کشوری در کل تولید این محصول را کسب کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.