درگفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

تولید انواع دستگاه‌های مبتنی بر لیزر با بهره‌گیری از اپتیک غیر خطی

فناوران یک شرکت دانش بنیان موفق به ساخت چند دستگاه لیزری شده‌اند که با بهره گیری از اپتیک خطی به فناوری روز دنیا دست یافتند.

مهدی موسوی، مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان با اشاره به چند دستگاه تولید شده این شرکت گفت: این شرکت با بیش از ۱۰ سال سابقه در حوزه لیزر منجر به موفقیت در زمینه طراحی و تولید لیزر‌های صنعتی با فناوری روز دنیا شده است. لیرز حکاکی فرابنفش محصولی پیشرفته با قابلیت حکاکی بسیار دقیق انواع فلزات و شیشه است. این دستگاه طی یک فرآیند بهره می‌برد و به دلیل ظرفیت پرتوی بالاتر و طول موج کوتاه‌تر نسبت به لیزر‌های مرسوم ظرافت بالاتری در حکاکی دارد.

او افزود: این دستگاه دارای پهنای پالس کمتر از ۱۰ نانو ثانیه در نتیجه دستگاهی ایده‌آل و کارآمد برای حکاکی الماس و طلا با حداقل آسیب گرمایی است. لیزر این دستگاه قادر به حکاکی بر روی ترکیبات قالب‌گیری بر پایه اپوکسی، سرامیک، نیمه هادی‌ها، فلزات و شیشه است.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان بیان کرد: دستگاه جوش رومیزی جدید این شرکت با بهره‌گیری از میکروسکوپ و دوربین امکان مشاهده بهتر نمونه و ایجاد جوش‌های دقیق را برای کاربر فراهم کرده است. این محصول کارآمد و دقیق با انرژی و فرکانس قابل تنظیم از ۱ تا ۲۰۰ ژول ۱ تا ۱۵ هرتز بوده و در طیف گسترده‌ای از صنایع کاربرد دارد. تعمیرمیکرودستگاه‌های صنعتی و پزشکی، ساعت، عینک و لوازم دندانپزشکی و ارتودنسی با استفاده از این محصول به راحتی امکان‌پذیر است.

او اظهار کرد: دستگاه هک و برش لیزری ۸۰ وات این شرکت دستگاهی پیشرفته برای حکاکی و برش بسیار دقیق انواع فلزات است. این دستگاه برای حکاکی مصنوعات طلا، نقره، آلومینیوم، برنج، فولاد و مس ساخته شده است. این محصول مبتنی بر لیزر حالت جامد بوده که با استفاده از سوئیچ آکوستواپتیکی در حالت پالسی عمل می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار