وزیر خارجه طالبان با نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در افغانستان دیدار کرد.

امیرخان متقی وزیر خارجه طالبان در افغانستان در دیدار با رزا اوتونبایوا، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در کابل در ارتباط با گزارش اخیر ارزیاب مستقل دبیرکل این سازمان درباره نحوه «تعامل» جامعه جهانی با طالبان توضیحاتی را ارائه کرد.

متقی در این دیدار گفت: بهتر است سازمان ملل و جامعه جهانی دستاوردهای طالبان را «تشویق» و «حمایت» کنند.

امیرخان متقی افزود طالبان تنها آدرس رسمی مشروع و باصلاحیت برای گفتگو در مورد مسائل این کشور در سطح بین‌ المللی بوده و سازمان ملل و کشورها به جای ایجاد مکانیسم‌ های موازی و اضافی، مکانیسم‌ های موجود را تقویت کنند.

وزیر خارجه طالبان همچنین خواست تا حمایت و تمرکز بر حل مشکلات حاد مانند تحریم‌ های اقتصادی طالبان، دارایی‌ های مسدود شده بانک مرکزی افغانستان باشد تا این کشور بتواند روی پای خود بایستد.

ضیا احمد تکل نیز درباره این دیدار گفت اتونبایوا پیرامون بازداشت اجباری مهاجران افغانستانی از سوی پاکستان، آخرین گزارش ارزیابی ویژه سازمان ملل در مورد افغانستان و دیگر موضوعات با متقی گفتگو کرده است.

یوناما نیز اعلام کرد در این دیدار در مورد نیازهای موجود در افغانستان، گزارش هماهنگ‌ کننده‌ ویژه‌ سازمان ملل متحد در مورد این کشور و نیاز به تضمین حقوق زنان و دختران، از جمله دسترسی کامل آنان به آموزش بحث شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار