راه‌اندازی سامانه برخط درخواست حمل مرسولات پستی

محمدمهدی پیش‌قدم از راه‌اندازی سامانه برخط درخواست حمل مرسولات پستی در راستای بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی و الکترونیکی کردن درخواست‌ها خبر داد.

محمدمهدی پیش‌قدم، مدیرکل مرکز تجزیه و مبادلات پست کشور در راستای بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی، توسعه خدمات‌رسانی مطلوب و ارتقای شفاف‌سازی از راه‌اندازی سامانه برخط درخواست حمل مرسولات پستی به نشانی pbar۱۹۳.com از سوی این مرکز جهت الکترونیکی نمودن درخواست‌ها خبر داد.

به گزارش دفتر ارتباطات و امور بین الملل شرکت ملی پست، پیش‌قدم با اعلام خبر فوق گفت: «این سامانه به‌ منظور بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی، ارتقای شفافیت و حذف نقش نیروی انسانی در فرآیند درخواست و انتخاب شرکت باربری طراحی شده و به اجرا درآمده است.»

به گفته وی پیش از راه‌اندازی این سامانه، فرآیند درخواست خودرو توسط تماس تلفنی کاربر پست و اعلام نیاز خودرو به شرکت‌های باربری انجام می‌شد که پس از بررسی و آسیب‌شناسی موضوع مقرر شد سامانه‌ای برخط طراحی و اجرا شود که بر اساس آن شرکت‌های باربری توسط نرم‌افزار به سامانه مزبور متصل و به‌ صورت برخط از درخواست‌های این اداره کل مطلع شوند.»

مدیرکل مرکز تجزیه و مبادلات پست کشور افزود: «این سامانه بدون محدودیت در تعداد شرکت‌های باربری متقاضی فعالیت در این حوزه با ایجاد محیطی رقابتی و نیز با قابلیت اجرا در تمامی ادارات کل پست استان‌ها و شرکت‌های باربری مستقر در هر استان راه‌اندازی شده است.»

بر اساس این گزارش قابلیت برقراری ارتباط و اتصال درخواست کننده و شرکت باربری از طریق گوشی هوشمند و رایانه، ثبت تمامی درخواست‌ها توسط کاربران پست به‌ صورت روزانه، ارسال پیامک و نمایش درخواست‌ها برای تمامی شرکت‌های باربری متصل به این سامانه به‌ صورت یکسان و با هدف رویت، ثبت و تائید، ثبت درخواست کامیون برای حمل مرسولات پستی با درج قیمت از سوی پست (نرخ رقابتی) از جمله مزایای این سامانه است. 

همچنین درج و ثبت مشخصات کامیون اعزامی در سامانه و تائید آن توسط شرکت باربری، پنل اختصاصی گزارش‌گیری در راستای نظارت بر عملکرد شرکت‌های باربری و تفکیک درخواست‌های موفق و ناموفق توسط واحد‌های نظارتی از دیگرمزایای این سامانه است که می‌توان به آن اشاره کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار