استاندار گیلان تأکید کرد؛

اقتدار نیروی دریایی در دفاع از مرز‌های آبی کشور

استاندار گیلان گفت: حضور نیروی دریایی ارتش و سپاه در خلیج فارس، دریای عمان و دریای خزر مقتدرانه است.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان امروز در آستانه روز نیروی دریایی در مرکز آموزش‌های تخصص‌های دریایی حضرت باقرالعلوم (ع) رشت یاد و خاطره شهدا و امام شهیدان و سالروز نیروی دریایی و هفته بسیج را گرامی داشت.

او همچنین با گرامیداشت یاد خاطره شهدای گرانقدر این سرزمین به ویژه شهدای ناوچه پیکان بر لزوم پاسداشت یاد و خاطره این سرمایه‌های عظیم و دفاع از آرمان‌های پاک شهدا که برگرفته از منویات راهگشای امامین انقلاب است، تأکید کرد.

استاندار حفظ عزت و اقتدار ایران اسلامی را در گرو افزایش روزافزون توان بازدارندگی نیرو‌های مسلح کشور در بستر روحیه خودباوری و استقلال برشمرد.

عباسی افزود: دستان پلید زیاده خواهان صهیونیسم و استکبار جهانی که دیروز دشمن بعثی را علیه ایران اسلامی تحریک و حمایت می‌کرد، امروز از موضع استیصال به کودک کشی و حمله ددمنشانه به غیرنظامیان در غزه روی آورده و انواع سلاح‌های نامتعارف را بر روی ملتی مظلوم اما مقاوم آزمایش می‌کند.

او تصریح کرد: در دنیایی که جریانات زیاده خواه و ضد بشری بدون محابا از افکار عمومی جهان به اینگونه جنایان ضد انسانی دست می‌زنند، تنها با ارتقاء توان دفاعی و دستیابی به تجهیزات پیشرفته و بروز است که می‌توان از کیان و شرف ملت بزرگ ایران دفاع کرد و نیروی دریایی ارتش با اجرای عملیات‌هایی همچون اعزام ناوگروه ۸۶ به آن سوی آب‌های آزاد جهان، به بهترین وجه تجلی اقتدار را در سایه‌ استقلال محقق ساخته است.

گرامیداشت روز نیروی دریایی

امیر دریادار منصور لشنی، فرمانده مرکز تخصص‌های دریایی باقرالعلوم رشت نیز با اشاره به دستاورد‌های عملیات غرورآفرین مروارید توسط دریادلان ناوچه پیکان در ۷ آذر ۱۳۵۹ گفت: این عملیات همچون حماسه‌ای ماندگار، اقتدار پوشالی نظام سلطه را بر هم زد و سیادت دریایی ایران را بر پهنه آب‌های گرم جنوب کشور و خلیج نیلگون فارس تضمین کرد تا شریان اقتصادی این سرزمین در حوزه صادرات و واردات انواع کالا در بنادر جنوبی برقرار و تثبیت شود.

اقتدار نیروی دریایی در دفاع از مرز‌های آبی کشور

در این مراسم همچنین ۱۰ نفر از نیرو‌های پایور نداجا در گیلان در رده‌های مختلف به ارتقاء درجه نایل آمدند و درجه نظامی خود را از استاندار دریافت کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.