۲۰ قاضی جوان دوره ششم کارآموزیِ قضایی استان کرمان پس از ادای سوگند، رسماً کار خود را در دادگستری استان کرمان و سایر استان‌ها آغاز کردند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: یکی از اولویت‌های دستگاه قضایی و سند تحول و تعالی قوه قضاییه موضوع تکریم مراجعان به این دستگاه است و قضات جوان بایستی با صعه صدر و خوش خلقی به دنبال گره گشایی از مشکلات حقوقی و قضایی مردم باشند.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در آئین اختتامیه دوره ششم کارآموزی قضایی استان کرمان گفت: تقارن اختتامیه با هفته بسیج حاوی این پیام است که در نظام جمهوری اسلامی ایران، کاری موفق است که پشتوانه اش داشتن روحیه بسیجی است؛ بنابراین با تفکر بسیجی و روحیه جهادی وارد کار قضاوت شوید.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان با اشاره به سختی و اهمیت کار قضاوت عنوان کرد: قضاوت نیاز به داشتن علم فراوان، صبر و حوصله زیاد و کار مضاعف و خارج از وقت دارد.

این مقام ارشد قضایی در استان کرمان با بیان اینکه در این شغل بعضاً قضات با وسوسه‌های انسان‌های شیطان صفت مواجهه می‌شوند، گفت: برای رهایی از این گمراهی و یافتن حقیقت بایستی قضات به خداوند متعال توکل کنند و به ائمه اطهار (علیهم السلام) توسل جویند.

حجت الاسلام حمیدی ضمن تاکید بر اهمیت پژوهش و تحقیق در قضاوت عنوان کرد: اختتامیه دوره کارآموزی به معنی پایان مطالعه و پژوهش نیست و قضاتی موفق هستند که دائما با بررسی و پژوهش علم خود را به روز کنند.

وی همچنین در بخشی از سخنان خود قضاتی را موفق دانست که با افراد صلاحیت دار مشورت می‌کنند و گفت: هرمیزان یک نفر عالم باشد از مشاوره گرفتن بی نیاز نیست.

رئیس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: مسائل تئوری با عملی متفاوت است؛ زیرا یک قاضی با مسائل و چالش‌هایی مواجهه می‌شود که در هیچ کتابی یافت نخواهد شد و اطلاع از حقیقت جز با مشورت گرفتن از همکارن با تجربه یا سایر حقوقدانان و اساتید علم حقوق حاصل نخواهد شد.

وی بیان کرد: قضات نباید در تصمیم گیری و صدور رای دچار تردید شوند، بایستی توان تصمیم گیری در زمان مناسب داشته باشند و هنگامی که ادله کافی در پرونده‌ای کسب شد و حقیقت مشخص گردید در صدور رای درنگ نکنند.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان کرمان نیز در ابتدای نشست اختتامیه دوره ششم کارآموزی قضایی استان کرمان ضمن تبریک به قضات بابت ابلاغ قضایی، خطاب به آنان گفت: خدمت بی منت و صادقانه با مردم داشته باشید.

محمد باقر اسلامی افزود: این دوره با ۲۰ نفر از کارآموزان قضایی به پایان رسید که از این تعداد ۱۳ نفر به قضات استان اضافه خواهند شد و تعداد ۷ نفر غیربومی خواهان خدمت در استان‌های دیگر هستند.

وی ضمن تشکر از حمایت‌های رئیس کل دادگستری استان کرمان از این دوره کارآموزی بیان داشت: در این دوره کمترین مشکل را داشتیم و برنامه ریزی‌های مناسب موجب هماهنگی بیشتر در این امر شده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار