معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی گفت: ۱۴۸ هزار چک دیجیتال تا ۳۰ آبان صادر شده است و به تدریج بانک‌ها به ارائه این خدمت اضافه خواهند شد.

مهران محرمیان معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: چک دیجیتال در ۱۱ بانک عملیاتی است و ۱۴۸ هزار چک دیجیتال تا ۳۰ آبان صادر شده است یعنی این که مردم چک را صادر و بدست ذی نفعان داده‌اند. حدود هزار میلیارد تومان تا ۳۰ آبان مجموع مبلغ این چک‌ها بوده است.

این مقام مسئول در پاسخ به این که بانک‌های دیگر چه زمانی به این خدمت را ارائه می‌دهند؟ اظهار کرد: به تدریج بانک‌ها اضافه خواهند شد در کل بانک‌های کمی هستند که تاکنون اقدام جدی انجام نداده و وارد تست نشده‌اند اکثر بانک‌ها در مرحله تست هستند که به تدریج اضافه خواهند شد.

چک دیجیتالی که پیش از این آمنه نادعلیزاده سخنگوی قانون چک  به باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص آن گفته بود: در مجموع ۱۱ بانک صادرات، تجارت، پارسیان، رفاه، کشاورزی، پاسارگاد، رسالت، ملت، گردشگری، توسعه صادرات، توسعه تعاون به سامانه چکاد (سامانه چک امن دیجیتال) متصل شدند.

برچسب ها: بانک مرکزی ، دست چک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۰۵ آذر ۱۴۰۲
نمی خواد خودتون رو بندازید تو زحمت.اگه راست میگین بدون تشریفات برید یکی از بانک های زیر مجموعه تون بخش تسهیلات درخواست چندرغاز وام بدین بعد بیاین اینجا نظرتون رو ثبت کنید.الان ۴۰ روزه بانک ملی جلوی همه تسهیلات را بسته.صدامون هم به هیچ جایی نمیرسه.دست ما به جایی بند نیست
آخرین اخبار