مهاباد از لحاظ تحقق اشتغال رتبه سوم استانی را دارد

سرپرست اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی مهاباد گفت: این شهرستان از لحاظ تحقق اشتغال در رتبه سوم استانی قرار دارد و ثبت تمام اشتغال‌های ایجاد شده این آمار می‌تواند نسبت سایر شهر‌ها ارتقا یابد.

محمد صالح پیروتی سرپرست اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی مهاباد گفت: امسال ۲ هزار و ۸۱۳ نفر تعهد شغلی برای این شهرستان ابلاغ شده که با پیگیری‌های صورت گرفته تعداد ۲ هزار و ۴۷۶ نفر اشتغال تحقق یافته در سامانه رصد اشتغال ثبت شده که بیانگر عملکرد ۸۸/۰۱ درصدی است و تلاش می‌کنیم بیش از سهمیه ابلاغی آن را محقق کنیم.

وی اضافه کرد: در بخش اشتغال مشاغل خانگی که سهم شهرستان ۶۳ میلیارد ریال بوده که ۱۲۰ نفر برای راه اندازی کسب و کار در حوزه مشاغل خانگی به بانک عامل معرفی شده و در حال پرداخت است.

سرپرست اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی مهاباد در ادامه گفت: همچنین ۱۲۱ میلیارد ریال از محل اعتبارات تبصره ۱۸ ابلاغ شده که اغلب به احیای واحد‌های صنعتی و کمک به فعال سازی کارگاه‌های تولیدی تعلق خواهد گرفت.

پیروتی افزود: از مجموع ۱۲۰ پرونده معرفی شده به بانک مربوط به مشاغل بانکی تاکنون ۳۱ پرونده پرداخت شده که نشان از عملکرد بانک‌های شهرستان را دارد.

وی همچنین با اشاره به تاثیر گذاری عملکرد بانک‌ها در پرداخت تسهیلات و اشتغال آفرینی در ادامه تصریح کرد: ایجاد فرصت‌های اشتغال و پرداخت تسهیلات مرتبط از جمله برنامه‌های دولت برای کمک به حل مشکل بیکاری است در همین ارتباط نیازمند هماهنگی بیشتر بین سیستم بانکی و بدنه اجرایی دولتی هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.