معاون مدیرکل بحران و حوادث غیرمترقبه آذربایجان‌غربی گفت: لیست امکانات و نیروی انسانی بخش خصوصی با هدف ساماندهی در مواقع بحرانی تهیه می شود و در اختیار ستاد بحران قرار خواهد گرفت.

سهراب سروری معاون مدیرکل بحران و حوادث غیرمترقبه آذربایجان‌غربی در جلسه ستاد مقابله با بحران مهاباد گفت: تهیه لیست امکانات لوجستیکی بخش خصوصی و همچنین نیرو‌های انسانی شرکت‌های بخش خصوصی در تمام شهر‌های استان تهیه و به فرمانداران، ستاد بحران و مقام عالی استان قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: با تهیه این لیست در مواقع ضروری می‌توان امکانات مورد نیاز را در سریع‌تر زمان برای کمک به شرایط بحرانی ارسال کرد.

معاون مدیرکل بحران و حوادث غیرمترقبه آذربایجان‌غربی اضافه کرد: امکانات دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی در مواقع بحرانی در سطح شهرستان در اختیار فرمانداری بوده و می‌تواند به صورت شفاهی نسبت به کارگیری آن اقدام کند.

سروری بیان کرد: تجربیات زلزله خوی نشان داد که بدون هماهنگی و ساماندهی بخش خصوصی کمک به بهبود مواقع بحرانی در برخی موارد نتیجه عکس داده و نیاز است ضمن جمع آوری تمام اطلاعات از امکانات بخش خصوصی با برنامه ریزی از آن استفاده کرد.

حسن عباسی فرماندار ویژه مهاباد هم در این جلسه با بیان اینکه ظرفیت‌های بسیار خوبی در شهرستان وجود دارد، گفت: شناسایی امکانات واحد‌های فعال شهرستان در دستور کار قرار تا در مواقع حادثه در کنار سایر تجهیزات دستگاه‌های دولتی مورد استفاده قرار گیرد.

وی با اشاره به آمادگی شهرستان برای مقابله با بحران‌های احتمالی افزود: مکان یابی زمین اسکان اضطراری نیز انجام شده و باید تمام امکانات رفاهی در آن قابل دسترسی باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.