هنرستان تربیت‌بدنی در استان اردبیل ایجاد می‌شود/ احداث بزرگ‌ترین مجموعه چمن مصنوعی در کم‌تر از ۵ ماه

استاندار اردبیل گفت: بزرگ‌ترین مجموعه چمن مصنوعی دانش‌آموزی کشور در استان در کم‌تر از ۵ ماه احداث می شود.

سیدحامد‌ عاملی در آیین آغاز بهره‌برداری از مجموعه شهید سلیمانی اردبیل به‌عنوان بزرگ‌ترین مجموعه چمن مصنوعی دانش‌آموزی کشور گفت: مجموعه شهید سلیمانی با ۷ فضای باز ورزشی متشکل از انواع زمین فوتبال برای رده‌های مختلف سنی، والیبال ساحلی و... طی کم‌تر از ۵ ماه احداث و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

استاندار اردبیل افزود: ورزش و سلامت جسمی و روحی یک مسئله مهم و اساسی محسوب می‌شود و در سطح استان اردبیل استعدادهای قابل توجه ورزشی وجود دارد و‌ بر همین اساس، هنرستان تخصصی تربیت‌بدنی در اردبیل ایجاد خواهد شد.

به گفته او، طی ۲ سال اخیر با بهره‌برداری از پروژه‌های مختلف، کمبود فضای تربیت‌بدنی استان اردبیل در حوزه آموزش‌و‌پرورش کاهش یافته است که این روند ادامه‌دار خواهد بود و هم‌چنین اردوگاه مقدس اردبیلی به‌عنوان یک مجموعه موثر تفریحی برای دانش‌آموزان تکمیل و مناسب‌سازی خواهد شد.

عاملی تصریح کرد: یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌ها در استان اردبیل، کمبود سرانه فضای ورزشی بوده که در ۲ سال اخیر فضای ورزشی استان برای هر دانش‌آموز از ۲۰ سانتی‌مترمربع به ۵۰ سانتی‌متر‌مربع افزایش پیدا کرده است.

او گفت: در استان اردبیل با کمبود ۲هزار کلاس درس روبه‌رو هستیم که رفع این کمبود نیازمند یک برنامه راهبردی و جامع بوده و استفاده از اعتبارات قانون مولدسازی اموال مازاد دولتی در این حوزه نقش مهمی دارد.

استاندار اردبیل افزود: برای ارتقای وضعیت تحصیلی در آموزش‌وپرورش استان اردبیل، طرح درس‌پژوهی مجددا آغاز شده است و با برنامه‌ریزی‌های لازم، کلاس‌های تقویتی و کنکور هم به‌زودی برگزار خواهند شد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.