وزارت خارجه قطر تاکید کرد که مذاکرات جاری درباره توافق آتش‌بس موقت مثبت و درحال پیشرفت است.

وزارت امور خارجه قطر با اعلام اینکه مذاکرات برای اجرای آتش بس در نوار غزه به صورت مثبت پیش می‌رود، توضیح داد که زمان آغاز آن در ساعات آینده اعلام خواهد شد.

خبرگزاری قطری QNA به نقل از مجید بن محمد الانصاری، سخنگوی وزارت امور خارجه قطر گفت: مذاکراتی که جزئیات طرح اجرایی توافق آتش بس بشردوستانه در غزه را بین اسرائیل و حماس را اعلام می‌کند با پیگیری قطر و مصر در حال انجام است می‌دهد و به طور مثبت در حال پیشرفت است.

در همین حال، رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که ارزیابی اشغالگران این است که توافق با حماس علیرغم تاخیر در بازگرداندن اسرا در خطر نیست. به گفته این رسانه‌ها برآورد‌ها حاکی از آن است که موضوع مسائل فنی است و هیچ موضوعی وجود ندارد که به توافق آسیب برساند. 

قطری‌ها در ادامه افزودند: هدف ما پایان دادن به تجاوزات و محاصره غزه و آغاز بازسازی و تبادل اسرا است و اولویت ما مردم است.

 این امر پس از آن صورت می‌گیرد که «تزاچی هانگبی» مشاور امنیت ملی رژیم صهیونیستی عصر چهارشنبه با قبول شکست اعلام کرد که آزادی اسرا تحت توافق آتش بس موقت با حماس تا قبل از جمعه انجام نخواهد شد.

 رسانه‌های صهیونیستی همچنین به نقل از مقامات این رژیم نوشتند که آتش‌بس موقت در نوار غزه از ساعت ده صبح امروز پنجشنبه آغاز می‌شود.

 شماری از گزارشگران و تحلیلگران صهیونیست اما از کابینه انتقاد کردند، زیرا آن‌ها حتی زحمت اعلام تاریخ آغاز آتش بس به خود نداده‌اند، بلکه این خبر را از موسی ابومرزوق، مسئول حماس اعلام کرده است.

 تارنمای صهیونیستی «واللا» با توجه به اینکه یحیی السنوار، رئیس جنبش حماس در نوار غزه، زمان ارزشمندی به دست می‌آورد، معتقد بود که قیمت این معامله برای صهیونیست‌ها گزاف است.

 همه این‌ها پس از آن صورت می‌گیرد که جنبش حماس در سحرگاه چهارشنبه اعلام کرد که با تلاش‌های مصمم و قابل قدردانی قطر و مصر پس از مذاکرات دشوار و پیچیده به یک توافق آتش‌بس بشردوستانه برای مدت ۴ روز دست یافته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار