رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: اصلی‌ترین دلیل خواهرخواندگی یزد و بندرانزلی برای گسترش تبادلات اقتصادی است.

عزیزالله سیفی رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: تفاهم نامه‌هایی که شهر یزد به عنوان تنها شهر میراث جهانی کشور با دیگر مناطق ایران و جهان منعقد می‌کند برای تعامل دو سویه تجربیات و توانمندی‌ها و گسترش مناسبات اقتصادی است.

او افزود: خواهر خواندگی یزد و بندر انزلی همچنین برای استفاده از ظرفیت‌های منطقه آزاد و فرصت‌های صادراتی منعقد شده است.

سیفی ادامه داد: یزد به عنوان شهر میراث جهانی و توریستی و همچنین دارالعباده و یکی از کم باران‌ترین شهر‌های کشور و بندر انزلی به عنوان دارالمومنین و شهر توریستی و پر باران‌ترین شهر کشور است و تفاهم نامه می‌تواند تعامل بسیار خوبی برای همکاری‌ها و استفاده از ظرفیت‌های یکدیگر را فراهم کند.

رییس شورای اسلامی شهر یزد گفت: جهت استفاده از ظرفیت‌های بی بدیل شهر میراث جهانی یزد، مثلث گردشگری بین شهر‌های یزد، اصفهان و شیراز برقرار شده و تفاهم نامه خواهر خواندگی بین یزد و بندرانزلی نیز می‌تواند به عنوان تکمیل کننده این زنجیره دنبال شود.

سیفی ادامه داد: بندر انزلی به عنوان یک منطقه آزاد فرصتی برای سرمایه گذاران یزد است همچنین پتانسیل‌های زیاد گردشگردی و صنعتی یزد نیز ظرفیت ویژه‌ای برای مراودات دو شهر است و در حوزه‌های بهداشت و درمان نیز با توجه به قطب درمانی کشور بودن یزد، می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

او افزود: جهت استفاده کامل از ظرفیت‌های دو طرف و همچنین اجرایی شدن بند‌های این تفاهم نامه به صورت مرحله به مرحله و با توافقاتی که انجام می‌شود در راستای اجرایی شدن آن‌ها اقدام خواهد شد همچنین امیدواریم با مساعدت مسولان و بویژه استاندار یزد در راستای برقراری مسیر پروازی یزد بندر انزلی اقدامات لازم صورت گیرد و صحبت‌های اولیه نیز در این زمینه صورت گرفته تا تقویت مراودات و سهولت در رفت و آمد بین دو شهر را داشته باشیم.

سیفی ادامه داد: در زمینه کشور‌های خارجی نیز شهر جهانی یزد تاکنون با شهر‌های یاسبرین مجارستان، پوتی گرجستان، خیوه ازبکستان، گیومری ارمنستان، لینتس اتریش، پینگ یائو چین، خجند تاجیکستان و براگا پرتغال قرارداد خواهرخواندگی مبادله کرده است.

رییس شورای اسلامی شهر یزد گفت:همچنین به عنوان خبر خوب به مردم دارالعباده یزد اینکه تفاهم نامه بین شهر‌های یزد و قم و مشهد نیز در راستای تشکیل مثلث مذهبی در دست پیگیری است و اقدام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.