فرمانده انتظامی استان سمنان از کشف یک دستگاه تویوتا لندکروز قاچاق میلیاردی توسط ماموران پلیس آگاهی آرادان خبر داد.

سردار جلیل موقوقه ئی فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: ماموران پلیس آگاهی شهرستان آرادان با انجام بررسی‌های تخصصی و اشراف اطلاعاتی از نگهداری یک دستگاه تویوتا قاچاق توسط یک تبعه خارجی در شهرک صنعتی گرمسار اطمینان حاصل کردند.

وی افزود: پس از هماهنگی قضایی ماموران در بازرسی از محل احراز شده، یک دستگاه تویوتا لندکروز ۲۰۲۳ را کشف کردند.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد خودروی مذکور فاقد پلاک گمرکی و مدارک لازم بوده و مالک آن قصد انتقال خودرو به استان تهران را داشته است.

فرمانده انتظامی استان در پایان گفت: مالک این خودرو دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی و خودروی وی به پارکینگ منتقل شد.

وی گفت: همچنین با تلاش ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان، یک دستگاه دایون حامل بیش از ۲۹ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق توقیف شد.

سردار موقوفه ئی دادامه داد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز توانستند با اقدامات اطلاعاتی دقیق یک دستگاه خودروی دایون حامل کالا‌های قاچاق را شناسایی و در محور سمنان به دامغان متوقف کنند

وی افزود: در بازرسی از این خودرو ۳۰ هزار و ۷۳۸ عدد انواع مواد خوراکی، ۱۹ هزار و ۶۰۰ گلس گوشی، ۸۰ هزار نخ سیگار، یک دستگاه یخچال، ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی،۱۰ دستگاه اره برقی، ۸ دستگاه مینی فرز، یک دستگاه پمپ باد و ۷۰ نوع غذای حیوانات خانگی، به علت نداشتن مدارک گمرکی و بارنامه کشف و ضبط شد.

سردار موقوفه ئی با بیان اینکه کارشناسان ارزش محموله کشف شده را ۲۹ میلیارد و ۸۵۳ میلیون ریال برآورد کردند، خاطرنشان کرد: راننده خودرو در این رابطه دستگیر و به دادسرا معرفی شد.

فرمانده انتظامی استان سمنان تصریح کرد: خودروی متهم توقیف و به پارکینگ منتقل و محموله کشف شده تحویل اداره کل تعزیرات حکومتی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.