نوید ادهم در جلسه همفکری کمیسیون مدرسه یاری جامعه خیرین مدرسه ساز کشور اظهار کرد: در حوزه مدرسه یاری بدنبال ارتقا شاخص ها و مولفههای تاثیرگذار در فرآیند یاددهی یادگیری دانش آموزان هستیم.
وی افزود: امروز لازم است در کنار مدرسه سازی و توسعه فضاهای آموزشی، به مقوله مدرسه یاری نیز توجه شود تا کیفیت بخشی به امور آموزشی و تربیتی رقم خورد.
رئیس کمیسیون مدرسه یاری جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ادامه داد: باید اذعان کنیم در بخش نرم افزاری آموزش و پرورش غفلت هایی شده و شاید به اندازه حوزه سخت افزاری کمتر توجه گردیده که لازم است این فرآیند اصلاح و تغییر کند.
ادهم بیان کرد: بکارگیری سازوکارهایی برای هیأت امنایی شدن مدارس خیّرساز با هدف مداخله خود خیرین در امور مدرسه و کمک در راستای تقویت برنامههای آموزشی و تربیتی با جدیت پیگیری شود.
وی خاطرنشان کرد: ساماندهی و انسجام بخشی به حضور موسسات خیریه در استان و بهره گیری از ظرفیت افراد متخصص، توانمند و باسواد برای برگزاری کارگاههای آموزشی مدنظر قرار گیرد.
رئیس کمیسیون مدرسه یاری جامعه خیرین مدرسه ساز کشور گفت: اولویت کار مدرسه یاری در دوره ابتدایی با هدف پیشگیری از وقوع ترک تحصیل، تکرار پایه و جذب حداکثری دانش آموزان و ارتقا پوشش تحصیلی خواهد بود.
ادهم اظهار کرد: تدوین برنامه محتوایی برای برگزاری کارگاههای آموزشی و دوره های توانمندسازی لازم است و هم افزایی بین مجموعه با رویکرد خودکفایی استان نیز می تواند در این مسیر کمک شایانی داشته باشد.