انتقاد نماینده روسیه در سازمان ملل از استاندارد‌های دوگانه غرب درباره غزه و اوکراین

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل، کشور‌های غربی را به استاندارد‌های دوگانه در برخورد با وضعیت انسانی در نوار غزه و اوکراین متهم کرد.

واسیلی نبنزیا، در جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد در بامداد چهارشنبه گفت: «چهار هزار پناهجوی اسرائیلی با پاسپورت اوکراینی تصمیم گرفتند به اوکراین بازگردند، زیرا همانطور که آن‌ها می‌گویند وضعیت آنجا(اوکراین) امن است. این را در نظر داشته باشید ۴ هزار اوکراینی از اسرائیل به سرزمین امن‌تر خود اوکراین فرار کردند. آن‌ها ترجیح می‌دهند از اسرائیل به وطن خود برگردند؛ خوب می‌دانید، اوکراین ده ها، بلکه صد‌ها بار امن‌تر از نوار غزه است؛ غزه‌ای که در مقابل چشمان ما به طور کامل در حال نابودی است.»

نبنزیا با اشاره به اینکه نمایندگان غربی به دلیل «استاندارد‌های دوگانه» ترجیح می‌دهند وضعیت در غزه را نادیده بگیرند، گفت: «یک بار دیگر سوالم را که در جلسه قبلی درباره وضعیت انسانی در اوکراین پرسیدم تکرار می‌کنم: چند جلسه در مورد کمک‌های بشردوستانه برگزار کرده اید. (چند جلسه درباره) وضعیت غزه در تمام این مدت؟»

یاد آور می‌شود تعداد جلساتی که شورای امنیت در خصوص وضعیت حقوق بشر در اوکراین برگزار کرد به مراتب بیشتر از نشست این نهاد درباره اوضاع انسانی غزه است.

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل افزود: شما ترجیح می‌دهید به جای آن (برگزاری نشست درباره شرایط بحرانی مردم غزه) دروغ‌ها و تهمت‌ها را در مورد حملات ادعایی روسیه به غیرنظامیان در کشوری که - دوباره تکرار می‌کنم - آوارگان اسرائیلی به دنبال بازگشت به آن هستند، مطرح کنید.

در جریان عملیات طوفان الاقصی در ۷ اکتبر شمار زیادی از شهرک نشینان مهاجرت بزرگ از اراضی اشغالی به اروپا را آغاز کردند. در این میان بسیاری از صهیونیست‌ها کشور جنگ زده خود اوکراین را به اراضی اشغالی ترجیح داده و به اوکراین که در حال جنگ با روسیه است بازگشتند. سیاست دوگانه غرب در خصوص آوارگان فلسطینی و اوکراینی دلیل بازگشت صهیونیست‌ها به اوکراین بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار