نمایشگاه کتاب با عنوان برای آگاهی به مناسبت سی و یکمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی در کتابخانه مرکزی اهواز افتتاح شد.  

عباس حسین زاده مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان در حاشیه آیین افتتاحیه نمایشگاه کتاب گفت: هفته کتابخوانی با برنامه‌های متنوعی آغاز شد که پایان بخش این برنامه‌ها شروع یک رویداد فرهنگی با عنوان "برای آگاهی " در قالب برپایی نمایشگاه کتاب است.

او  افزود: این نمایشگاه با هفت هزار عنوان کتاب در ۱۵۰ هزار جلد از ۲۰ ناشر در موضوعات مختلف از جمله روانشناسی، کودک و نوجوان، تاریخ، فلسفه، هنر و... عرضه شده است.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان مدت زمان برپایی نمایشگاه کتاب اهواز را از ۳۰ آبان تا ۱۵ آذر ماه عنوان کرد و گفت: فعالیت نمایشگاه درروز‌های شنبه تا پنجشنبه و ایام تعطیل از ساعت هشت تا ۲۳ است و عموم مردم می‌توانند برای بازدید حضوری و خرید کتاب مراجعه کنند.

آقای حسین زاده افزود: کتاب‌های این نمایشگاه با تخفیف ۱۰ تا ۵۰ درصدی عرضه خواهد شد که میزان این تخفیف‌ها بین ناشرین حاضر در نمایشگاه متفاوت است.

او گفت: برپایی غرفه اهدای کتاب در راستای پویش "اهدای کتاب احیای زندگی" از دیگر برنامه‌های جنبی این نمایشگاه است که شهروندان می‌توانند با خریدکتاب یا اهدای کتاب به تقویت مخازن کتابخانه‌های مناطق کم برخوردار در قالب نذر فرهنگی مشارکت کنند.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان ادامه داد: پویش اهدای کتاب با شعار "کتابی که دوباره زنده می‌شود" از ۲۳ آبان همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی با اهدای پنج هزار و ۵۰۰ نسخه کتاب در شهرستان کارون آغاز شده که تداوم آن الگویی برای تقویت این حرکت فرهنگی ارزشمند خواهد بود.

سیداحمد موالی زاده  سرپرست فرمانداری اهواز نیز در حاشیه این رویداد فرهنگی ضمن گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی گفت: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید در نسل کودک و نوجوان ما نهادینه شود، این که دانش آموزان در بازدید از این نمایشگاه حضوردارند بسیار ارزشمنداست و تداوم آن می‌تواند در تقویت بنیه فرهنگی آن‌ها تاثیر گذار باشد.

او افزود: با توجه به استفاده جوانان از فضای مجازی، نباید به شیوه‌های سنتی خواندن کتاب و تاثیر آن در افراد بی توجه بود؛ لذا برگزاری این رویداد‌ها فرصتی را فراهم می‌کند که از کتاب به صورت فیزیکی بهره‌مند شویم و در این زمینه باید فرهنگ سازی شود.

سرپرست فرمانداری اهواز گفت: هم افزایی همه دستگاه‌ها در بحث مسئولیت‌های اجتماعی ضروری است و از این نظر نقش شهرداری پر رنگ‌تر است و باید نمود بیشتری پیدا کند تا از این نظر در حوزه خدمت به فرهنگ جامعه بتوانیم گام مثبت برداریم.

 سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «آینده خواندنی است» از بیست و سوم تا سی‌ام آبان‌ماه ۱۴۰۲ برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.