سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین تاکید کرد با وجود هزاران نفر در بیمارستان اندونزی ارتش اشغالگر فشار بر این بیمارستان را افزایش داده است.

اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه امروز سه شنبه اعلام کرد باید مسیری امن برای خارج کردن بیماران بیمارستان اندونزی و وارد کردن سوخت و تجهیزات پزشکی در نظر گرفت.

به گزارش خبرگزاری شهاب، او در ادامه افزود: اشغالگران برای اثبات ادعای خود مبنی بر وجود نیرو‌های حماس در این بیمارستان فشار را بر بیمارستان اندونزی افزایش داده‌اند. هم اکنون ۴۰۰ مجروح و ۲۰۰۰ آواره و ۲۰۰ پزشک در داخل بیمارستان قرار دارند، اما نظامیان صهیونیست بیمارستان را در دایره مرگ قرار داده‌اند.

او روز گذشته در مصاحبه با خبرگزاری الجزیره اعلام کرد که کادر پزشکی بیمارستان اندونزی اصرار دارند که برای مداوای مجروحان بمانند. در همین راستا محمد الزقوت، مدیر بیمارستان‌های غزه نیز به این خبرگزاری گفت که به دلیل تراکم جمعیت در بیمارستان اندونزی هر موشکی را که رژیم صهیونیستی شلیک می‌کند باعث شهادت بسیاری از مردم فلسطینی می‌شود.

الزقوت با بیان اینکه اشغالگران به طور مستقیم مجروحان و بیماران را در بیمارستان‌ها ترور می‌کنند، گفت: از سازمان بهداشت جهانی خواستیم بیماران را تخلیه کند ولی اشغالگران پاسخی ندادند.

از سویی دیگر سازمان جهانی بهداشت با رد ادعای صهیونیست‌ها اعلام کرد که تیم‌های این سازمان فقط غیرنظامیان را در بیمارستان‌های نوار غزه مشاهده کرده‌اند و تاکید کرد که هیچ مدرکی دال بر استفاده از آن‌ها به عنوان مقر نظامی توسط جنبش مقاومت اسلامی (حماس) وجود ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار