وزیر بهداشت:

در دوران کرونا هیچ پرستاری از شیفت خود کنار نرفت/ برای اعزام پزشک و پرستار به غزه آماده‌ایم

عین اللهی با اشاره به اینکه در کرونا شهامت و شجاعتی که جامعه پرستاری ما نشان داد زبانزد دنیا بود، گفت: هیچ بیماری روی زمین نماند و هیچ پرستاری از شیفت خود کنار نرفت.

بهرام عین‌اللهی در حاشیه برگزاری آئین بزرگداشت مقام پرستار و تجلیل از پرستاران نمونه کشوری، در جمع خبرنگاران، اظهارداشت: خدا را شاکریم که در این روز عزیز و در این مکان مقدس با جامعه پرستاری به پابوسی امام رضا (ع) مشرف شدیم، عزیزانی از تمامی بیمارستان‌های کشورند و ما از هر بیمارستان یک نماینده در این محفل باشکوه و نورانی داریم.

وی تصریح کرد: امروزه جامعه پرستاری یکی از بهترین جوامع پرستاری هستند و با روحیه، عاطفه و ارزش‌های زیادی که فرهنگ اسلامی داریم شفابخش بیماران هستند و به برکت همین اخلاق نیک شاهد رشد خوبی در حوزه پرستاری بودیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه ۶۷ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی داریم که بهترین عملکردشان را در رشته پرستاری دارند و سالانه بیش از هزار پرستار تحویل جامعه می‌دهند، خاطرنشان کرد: پرستاران در رشته‌های تخصصی پرستاری درس می‌خواهند و متناسب با آموزش‌های فراگرفته پای دستگاه‌ها می‌ایستند و به بیماران خدمت می‌کنند.

عین‌اللهی افزود: پرستاری از بیماران، خاص بیمارستان نیست و ما پرستاری در خانه نیز داریم و شرایطی ایجاد کردیم که بیماران دوران نقاهت را در منزل سپری کنند و اینکه بتوانند از پرستاران با سواد و دانشمند شرکت‌های مجوزدار استفاده کنند، موضوعی که هم بار بیمارستان را کم می‌کند و هم اینکه مشکلات بیمارستان را نیز ندارد.

وی با تاکید بر اینکه آزمون پرستاری در کشور برگزار شده و به زودی نتایج آن اعلام می‌شود، گفت: پس از اعلام نتایج آزمون پرستاری بلافاصله تقسیم پرستاران پذیرفته شده در این آزمون را در بیمارستان‌های نیازمند به پرستار در سراسر کشور خواهیم داشت.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه پزشکان و پرستاران ما در بحران‌های مختلف از جمله بحران کرونا بسیار خوش درخشیدند، تاکید کرد: در این روز‌ها که حملات وحشیانه اسرائیل غاصب را به بیمارستان‌های غزه داریم آماده حضور در این شهر هستیم تا که یاری‌رسان مردم آسیب دیده از ظلم و جنایت اسرائیلی‌ها باشیم.

عین‌اللهی بیان کرد: برای اعزام پزشک و پرستار به غزه آماده‌ایم و در این خصوص هماهنگی‌های لازم را هم داشته‌ایم و تنها منتظر اعلام کشور مصر که مدیریت این بخش را برعهده دارد هستیم تا که پزشکان و پرستاران داوطلب خدمت به آسیب‌دیدگان و مجروحان فلسطینی را به غزه اعزام کنیم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۶ ۳۰ آبان ۱۴۰۲
طفلکی ها پرستارها وپزشکان تو دوران کرونا جان خودشان و خانواده شان به خطر افتاد و هم حقوق شان آنچه حقشان بود داده نشد حالا هم مسؤلان قصد دارند جان این عزیزان را بخطر بندازند بفرستندشان غزه کشور جنگ زده که معلوم نیست یک ساعت دیگه آدم زنده باشه یا نباشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۳۰ آبان ۱۴۰۲
مجاهد در جنگ فقط از جون خودش میگذره
ولی پرستار از جون خانوادش میگذره
یک هفته است من و بچه هام مریض شدیم همسرم بیمارستانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۵ ۳۰ آبان ۱۴۰۲
البته چون می دونید امکان اعزامش رو بهتون نمی دن تو بوق و کرنا می کنید که پزشک و پرستار می فرستیم. مگر نه که مناطق محروم ایران پزشک و پرستار می خواهد و دریغ از یه مرکز بهداشت.