هواشناسی خراسان جنوبی برای فردا تا صبح پنجشنبه کاهش دمای ۵ تا ۱۰ درجه‌ای پیش بینی کرد.

کارشناس هواشناسی استان گفت: به لحاظ شرایط دمایی از فردا تا صبح پنجشنبه هفته جاری کاهش دما محسوس و قابل ملاحظه است و ۵ تا ۱۰ درجه سلسیوس کاهش دما را انتظار داریم.

نخعی افزود: صبح پنجشنبه کمینه دمای هوا صفر درجه و حتی زیر صفر درجه سلسیوس در بیشتر مناطق استان پیش بینی می‌شود.

وی گفت: با توجه به سرمای هوا طی روز چهارشنبه تا پنجشنبه و پیش بینی یخبندان شبانه، جمع آوری محصولات باغی و زراعی، تامین سوخت مورد نیاز برای گلخانه ها، سالن‌های پرورشی، مرغداری‌ها و دامداری ها، انتقال کندو‌های زنبور عسل به مکان‌های سرپوشیده و گرمتر، بازدید و اطمینان از دارا بودن ضد یخ ماشین آلات کشاورزی، تخلیه آب سم پاش‌ها و سامانه‌های آبیاری تحت فشار، پوشاندن شمارنده‌های آب و محافظت از تاسیسات آبی از سرما و یخبندان توصیه می‌شود.

کارشناس هواشناسی استان گفت: از روز گذشته ناپایداری‌های جوی به صورت وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا و کاهش میزان دید افقی در منطقه رخ داد.

نخعی افزود: این وضعیت امروز و امشب هم ادامه دارد و امروز تا اواخر شب رگبار و رعد و برق خفیف و ملایم برای نقاطی از مرکز و شهرستان‌های شمال شرقی استان قابل پیش بینی است.

وی گفت: در شب و روز گذشته از ایستگاه باران سنجی ماهمیران و ایستگاه خوسف یک میلیمتر بارش گزارش شده، از جنوب شهر بیرجند هم بارش ناچیز حدود سه دهم میلیمتر ثبت شد.

کارشناس هواشناسی استان همچنین افزود: کاهش کیفیت هوا را در شبانه روز گذشته شاهد بودیم به طوری که کمترین دید افقی از طبس ۲ هزار و ۵۰۰ متر، فردوس ۳ هزار متر و حاجی آباد زیرکوه هم ۵ هزار متر دید افقی را گزارش کردند.

نخعی افزود: از علی آباد زارعین بیشترین سرعت وزش باد لحظه‌ای به میزان ۷۲ کیلومتر در ساعت، در بیرجند و خوسف و فردوس هم سرعت وزش باد لحظه‌ای به ۵۸ کیلومتر در ساعت رسید.

برچسب ها: یخبندان ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.