معاون حمل و نقل و دبیر شورای ترافیک استان فارس به همراه اعضا شورای ترافیک فارس از جاده نیروگاه سیکل ترکیبی و منطقه ویژه اقتصادی شیراز بازدید کرد.
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز در حاشیه این بازدید با اشاره به عملیات تعریض و احداث باند دوم جاده نیروگاه سیکل ترکیبی تا منطقه ویژه اقتصادی شیراز، گفت: این محور که یکی از محورهای پرتردد به شمار میرود، بهزودی به بهرهبرداری و زیر بار ترافیک میرود.
سعید مصفا افزود: روزانه شاهد عبور خودروهای زیادی از مسیر جاده نیروگاه سیکل ترکیبی به منطقه ویژه اقتصادی شیراز بودیم که مشکلاتی را برای مردم ایجاد میکرد، از اینرو تعریض و ایجاد باند دوم این مسیر میتواند نقش مهمی در جهت رضایت و افزایش ایمنی مردم ایفا کند.
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز ادامه داد: این جاده یکی از راههای دسترسی به منطقه ویژه اقتصادی شیراز است که تعریض آن نقش زیادی در کاهش حوادث رانندگی خواهد داشت.
مصفا با اشاره به اینکه این محور مشکلات ایمنی برای خودروها و سرنشینهای آنها به وجود آورده بود، یادآور شد: مزیت اجرای این طرح کاهش تصادفات و ارتقای ایمنی و تردد خودروهای عبوری است.
او با تأکید بر اینکه پروژه احداث باند دوم با هدف ارتقای ایمنی تردد انجام میشود، افزود: ارتقای سطح کیفی و تعریض جاده نیروگاه سیکل ترکیبی به ویژه در محورمنطقه ویژه نقش مهمی در ایمنی و رضایتمندی مردم و رانندگان خواهدداشت.
معاون حمل و نقل و دبیر شورای ترافیک استان فارس نیز در این بازدید بر پای کار آمدن سازمانها و دستگاههای عضو شورای ترافیک استان فارس جهت رفع مشکلات و اقدامات در جهت ایمنسازی و تعریض هرچه سریعتر این محور در اسرع وقت تأکید کرد.
سید ابوذر حسینی با اشاره به اینکه در جهت ایمنی سلامت مردم و جادهها باید به سمت انجام اقدامات اثر بخش گام برداریم، افزود: بیشک ایمنسازی و تعریض جادهها از اقدامات مهم در حوزه سلامت و کاهش تصادفات جادهای به شمار میرود.
حسینی با بیان اینکه ۷۰ الی ۸۰ درصد تصادفات در نقاط حادثه خیز و دسترسیهای صنایع رخ میدهد، گفت: متأسفانه نبود تابلو در جادهها مشکلاتی را برای رانندگان و مردم ایجاد میکند.
او اظهار کرد: در جهت کاهش آمار تصادفات در ایام نوروز از تمام ظرفیتها استفاده کردیم، اما بعضاً در نقاطی شاهد افزایش در آمار تصادفات در جادههای استان فارس بودیم.
دبیر شورای ترافیک استان فارس با بیان اینکه جاده ورودی منطقه ویژه اقتصادی شیراز از ابتدا با هدف رفت و آمد به نیروگاه سیکل ترکیبی راهاندازی شد، افزود: متأسفانه نگهداری این جاده در اختیار نهادها و سازمانها مربوطه قرار داده نشده است که این مهم سبب شده تا مشکلاتی در این منطقه ایجاد شود.
او با اشاره به اینکه راهاندازی و احداث منطقه ویژه اقتصادی شیراز در جاده نیروگاه سیکل ترکیبی باعث شد تا ایمنی این جاده از اهمیت بیشتری برخوردار شود، گفت: در حال حاضر اگر اقدامی جهت تعریض جاده نیروگاه سیکل ترکیبی و منطقه ویژه اقتصادی شیراز انجام نشود، شاهد اتفاقات ناگوار تری در آینده خواهیم بود.
حسینی بر لزوم تصویب طرح جامع تعریض و ایمنسازی جاده نیروگاه سیکل ترکیبی و منطقه ویژه اقتصادی شیراز تأکید کرد و افزود: با توجه به احداث مکانها پروژهها در جاده نیروگاه سیکل ترکیبی در آینده نیاز است تا طرح جامع تعریض و ایمنسازی این محور در دستور کار قرار گیرد.
معاون حمل و نقل استان فارس با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی شیراز به عنوان یکی از کاربران محور جاده نیروگاه سیکل ترکیبی از تعریض و ایمنسازی این محور حمایت میکند، گفت: قطعاً ایمنسازی این محور مشکلات را در تمام بخشها حل خواهد کرد.
دبیر شورای ترافیک استان فارس با تصریح اینکه طرح تعریض مسیر جاده منطقه ویژه اقتصادی شیراز (جاده نیروگاه سیکل ترکیبی) حدود ۴ کیلومتر از بلوار خلیج فارس تا ورودی این منطقه ویژه در مراحل پایانی است، افزود: ورودی وخروجی منطقه ویژه اقتصادی تبدیل به گره ترافیکی میشود و با هدف بازگشایی این گره ترافیکی و نقطه حادثه خیز وپر خطر از طریق مشاور ادارهکل راه و شهرسازی استان ارائه طرح بلند مدت با توجه به کاربریهای در حال شکلگیری درخواست شده و طرح اصلاحی کوتاه مدت این محدوده توسط مشاورین منطقه ویژه اقتصادی شیراز تهیه که به تصویب کمیته فنی شورای ترافیک استان رسیده که جهت اجرا در روزهای آینده به منطقه ویژه اقتصادی شیراز ابلاغ خواهد شد.