ارتش کره جنوبی تایید کرد ناو هواپیمابر هسته‌ای آمریکا وارد بندر شهر بوسان شده است.

نیروی دریایی کره جنوبی اعلام کرد ناو هواپیمابر کارل وینسون روز سه‌شنبه وارد بندری در شهر بوسان کره جنوبی شد تا نشان دهد بازدارندگی گسترده‌ای در برابر برنامه‌های هسته‌ای و موشکی کره شمالی دارد.

به گفته گارد ساحلی ژاپن، این ورود در حالی صورت می‌گیرد که کره شمالی قصد دارد موشکی حامل یک ماهواره فضایی بین ۲۲ نوامبر تا ۱ دسامبر به سمت دریای زرد و دریای چین شرقی پرتاب کند. این سومین تلاش كره شمالی مجهز به سلاح هسته‌ای در سال جاری برای قرار دادن یک ماهواره جاسوسی در مدار خواهد بود.

کیم جی هون، دریاسالار کره جنوبی در بیانیه‌ای گفت: ورود کارل وینسون نشان‌دهنده وضعیت دفاعی ترکیبی قوی و مصمم برای پاسخ به تهدیدات هسته‌ای و موشکی کره شمالی» توسط اتحاد کره جنوبی و آمریکا است.

سئول هفته‌ها هشدار داده بود که پیونگ یانگ در «مراحل نهایی» آماده‌سازی برای پرتاب یک ماهواره جاسوسی دیگر است و شین وون سیک، وزیر دفاع روز یکشنبه گفت که پرتاب این ماهواره ممکن است در اوایل این هفته انجام شود.

از سویی دیگر یانگ مو جین، رئیس دانشگاه مطالعات کره شمالی در سئول، به خبرگزاری فرانسه گفت که کره جنوبی احتمالا اقدامات متقابل انجام خواهد داد. او اضافه کرد که آزمایش موشک‌های بالستیک سوخت جامد میان برد تا بلند خود توسط جنوب نیز در پاسخ نمی‌تواند منتفی باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار