رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: گواهینامه مهارت برای ۲ هزار و ۳۶۸ زندانی به منظور اصلاح مجرمان از طریق فعالیت‌های حرفه آموزی صادر شده است.  

 علی دهقانی بر حل مسائل امنیتی استان در بستر توسعه اقتصادی تاکید کرد و گفت: هنجارپذیر کردن و ایجاد اشتغال برای زندانیان به منظور کسب درآمد پایدار از مصادیق مهم این کار محسوب می‌شود.

او  با تقدیر از مدیرکل زندان‌های استان خوزستان برای فراهم سازی زمینه اشتغال زندانیان، افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۵ هزار و ۷۱۵ نفر زندانی در دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای، صنایع دستی، کشاورزی و… شرکت کردند که پس از آزمون ۲ هزار و ۳۶۸ نفر موفق به دریافت گواهینامه مهارت شدند.

رئیس کل دادگستری خوزستان   رصد و پایش مستمر زندان‌ها را عامل ارتقای وضعیت نگهداری، اصلاح و بازپروری زندانیان دانست و ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون ۲ هزار و ۶۹۰ متر مربع فضای کارگاهی برای اشتغال درون زندان زندانیان ساخته شده که بعضی از طرح‌ها افتتاح شد و تعدادی تا پایان سال تکمیل می‌شوند و به بهره برداری می‌رسد.

آقای دهقانی می‌گوید:  باهدف حمایت از کسب درآمد پایدار زندانیان با کار‌های انجام شده، تعداد زندانیانی که با حضور در کارگاه‌ها یا اشتغال نشسته حقوق در یافت می‌کنند از ۹۳۲ نفر در فرودین ماه امسال به هزار و ۹۲۱ نفر در آبان ماه رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.