سیفی باغی گفت: با صدور ۹ گواهی کشف مواد معدنی در کردستان طی سال جاری، ذخیره مواد معدنی استان بیش از یک میلیون تن افزایش پیدا کرده است.

مهدی سیفی باغی خانی اظهار داشت: کردستان دارای ذخایر غنی و متنوع معدنی اعم از فلزی و غیر فلزی به ویژه طلا، سنگ آهن، سنگ‌های تزئینی و سلیس است و با ایجاد واحد‌های فرآوری در آن، امروزه به عنوان یکی از استان‌های معدنی کشور شناخته شده می‌شود.

وی افزود: بخش معدن استان در برخی شاخص‌های معدنی هم، چون ذخیره استانی، سرمایه گذاری فعالیت‌های معدنی و اشتغال طی سال‌های اخیر با روند صعودی همراه بوده و بازار مصرف، تغییر قیمت و تقاضا بیشترین تاثیر را در فعالیت‌های معدنی دارد.

معاون امور معادن اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: با وجود اینکه بیشترین واحد‌های معدنی کردستان در زمره مصالح ساختمانی هستند با اجرای طرح نهضت ملی مسکن و رونق در این بخش امید می‌رود جهشی هم در فعالیت‌های معادن استان که بخشی از آن‌ها راکد و تعطیل هستند، ایجاد شود.

سیفی باغی یادآور شد: در حال حاضر ۳۶۰ مورد پروانه بهره برداری در استان داریم که از این تعداد ۱۰ مورد از ابتدای سال جاری تا کنون صادر شده و ۲۸ مورد هم پروانه اکتشاف داریم که از این تعداد ۱۹ مورد در سال ۱۴۰۲ صادر شده است.

وی با بیان اینکه افزون بر این ۹ مورد گواهی کشف هم در سال جاری صادر شده است، گفت:   مجموع معادن استان ۳۵۹ معدن بوده که ۲۰۰ معدن آن فعال و ۱۵۹ معدن دیگر غیر فعال است.

معاون امور معادن اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان اظهار داشت: ذخیره قطعی معادن استان ۶۰۰ میلیون تن بوده که استخراج اسمی سالیانه آن‌ها بیش از ۲۲ میلیون تن ماده معدنی و اشتغال اسمی آن‌ها ۵ هزار و ۱۲۱ نفر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.