سران بریکس فردا نشستی فوق العاده برای بررسی وضعیت نوار غزه برگزار می‌کنند.

آفریقای جنوبی اعلام کرد که سران کشور‌های عضو بریکس در ۲۱ نوامبر نشست فوق العاده‌ای را درباره وضعیت خاورمیانه به ویژه نوار غزه به صورت ویدئویی برگزار خواهند کرد.

دفتر مطبوعاتی سیریل رامافوزا، رئیس جمهوری آفریقای جنوبی، که ریاست این گروه را بر عهده دارد، گفت: سران کشور‌های بریکس - برزیل، روسیه، هند و چین - به ریاست آفریقای جنوبی یک نشست فوق‌العاده از طریق اینترنت برگزار می کنند. سران کشور‌های (جدید) عضو بریکس شامل عربستان سعودی، آرژانتین، مصر، اتیوپی، ایران و امارات نیز دعوت شده‌اند.» 

پس از سخنان افتتاحیه رامافوزا، نمایندگان «اعضای بریکس و کشور‌های دعوت شده در رابطه با بحران انسانی کنونی در غزه سخنرانی خواهند کرد».

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد در این نشست شرکت خواهد کرد. برنامه ریزی شده است که شرکت کنندگان در جلسه بیانیه مشترکی را تصویب کنند.

کرملین تایید کرد که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در این نشست فوق العاده شرکت خواهد کرد.

عفو بین‌الملل امروز دوشنبه اعلام کرد که شدت حملات و بمباران کنونی غزه بی سابقه است و تأیید می‌کند که بی‌اعتنایی آشکار نیرو‌های اسرائیلی به قوانین بین‌المللی حقوق بشر را به طور گسترده مستند کرده است.

جنگ غزه در حالی وارد چهل و پنجمین روز خود شده است که ارتش اسرائیل به عملیات خود در نوار غزه ادامه می‌دهد و گروه‌های فلسطینی به مقابله با نیرو‌های متجاوز اسرائیلی ادامه می‌دهند. بر اساس آخرین آمار منتشر شده از سوی مقامات غزه، جنگ ویرانگر بیش از ۱۳۰۰۰ کشته برجای گذاشت که بیش از ۵۵۰۰ کودک و ۳۵۰۰ زن بودند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار