وفائی گفت: هم اکنون، یک میلیون و ۸۰۰ هزار جلد کتاب  در مخازن کتابخانه‌های استان موجود است.

مراسم بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار و معرفی و تقدیر از فعالان حوزه کتابخانه‌های عمومی استان کرمان ۲۹ آبان ماه با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار کرمان، مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و کتابخانه‌های عمومی استان و جمعی از مدیران فرهنگی استان کرمان، کتابداران کتابخانه‌های عمومی و اساتید دانشگاه برگزار شد. 

علی بیگ‌زاده، معاون استاندار کرمان با تبریک هفته کتاب و روز کتاب، کتابدار و کتابخوانی گفت: شغل کتابداری از مشاغل ارزشمندی است که مستلزم داشتن دانش و آگاهی است.

وی بیان داشت: کار خوب در گرو آگاهی، آگاهی در گرو دانش و دانش در گرو کتابخوانی است. 

محسن روحی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز با بیان اهمیت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: روستای دهبکری شهرستان بم و روستای نصرت‌آباد شهرستان سیرجان به عنوان روستای دوستدار کتاب معرفی شدند و شهر رابر در میان ۱۲ شهر، نامزد پایتختی کتاب ایران قرار گرفت. 

احمد وفائی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان به شعار هفته کتاب «آینده خواندنی است»، اشاره کرد و از رشد ۲۵ درصدی عضو، ۳۰ درصدی میزان امانت، ۱۰ درصدی منابع کتابخانه‌ها خبر داد و گفت: هم اکنون، یک میلیون و ۸۰۰ هزار جلد کتاب  در مخازن کتابخانه‌های استان موجود است و بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار مراجعه به کتابخانه‌ها انجام شده است. 

در این مراسم از کتابداران نمونه، اعضای کتابخوان برتر، کتابخانه‌های برتر و ... تجلیل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار