مدیرکل مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: شدت بارش‌ها به خصوص در قسمت‌های غرب و جنوب غرب این استان از بعداز ظهر امروز افزایش یافت.

خسرو کیانی اظهار داشت: در زمان حاضر بیشترین بارش‌ها در شهرستان‌های کوهرنگ، اردل، شهرکرد و شمال غرب بن گزارش شده است.

وی با بیان اینکه بیشتر بارش‌های چهارمحال و بختیاری در ارتفاعات به صورت برف گزارش شده است، افزود: در زمان حاضر بارش در گردنه‌های چری و شاه منصوری واقع در شهرستان کوهرنگ به صورت برف است.

کیانی اضافه کرد: با وجود شدت بارندگی، تاکنون حادثه خاص و حادی ناشی از این سامانه بارشی در استان گزارش نشده و تنها مقداری آب‌گرفتگی در اثر تجمع خس و خاشاک در برخی مناطق استان دیده شده است.


بیشتر بخوانید


وی بیان داشت: با توجه به اینکه نفوذ این سامانه بارشی تا پایان امشب پیش بینی شده است و به تدریج از فعالیت آن کاسته می‌شود براساس پیش بینی اداره کل هواشناسی برخی از مناطق استان از جمله کوهرنگ و گردنه‌های کوهستان تحت تاثیر وزش باد و کولاک قرار دارد.

کیانی با اشاره به باز بودن راه‌های ارتباطی چهارمحال و بختیاری، یادآور شد: رانندگان به خصوص در محور‌های ارتباطی کوهستانی با رعایت سرعت مطمئنه و سایر نکات ایمنی از تجهیزات خاص زمستانی آن مناطق استفاده کنند.

وی گفت: پیش از این نیز در پی اعلام اداره کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری مبنی بر ورود سامانه بارشی همراه با رگبار شدید باران، رعد و برق و وزش باد شدید تمام نیرو‌های امدادی این استان در حالت آماده باش قرار دارند.

کیانی ادامه داد: همچنین براساس گزارش اداره کل هواشناسی طی روز دوشنبه بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، آبگرفتگی معابر به صورت گسترده، انسداد راه‌های روستایی و اختلال در تردد جاده‌ای و تخریب سازه‌های موقت بر اثر وزش باد برخی مناطق استان از جمله ارتفاعات و مناطق کوهستانی پیش‌بینی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار