نهاد امداد رسان اسلامیک ریلیف گفت وضعیت عودت‌کنندگان در مرز تورخم نگران کننده است.

نهاد امدادرسان اسلامیک ریلیف با نشر یک تحقیق تازه از وضعیت عودت‌کنندگان در تورخم اظهار گرانی کرده و گفته است این مهاجرین با مشکلات متعددی از جمله سرپناه، غذا، آموزش، تسهیلات بهداشتی و آب آشامیدنی مواجه اند.

این تحقیق از طریق گفتگوی مستقیم با ۳۱۵ عودت‌کننده (۶۳ درصد مردان و ۳۷ در صد زنان) در تورخم تهیه شده، است.

یافته‌های این تحقیق نشان می‌دهد ۹۲ درصد از خانواده‌ها به آب آشامیدنی قابل حمل دسترسی ندارند، ۹۰ درصد بدون سرپناه هستند، ۷۱ درصد نیز به تسهیلات بهداشتی به ویژه تشناب به آسانی دسترسی ندارند.

در این تحقیق آمده است: ۸۳ درصد از سرپرستان خانواده‌های مصاحبه‌شده گفته اند کمتر از دو وعده غذایی در روز دارند. ۹۰ درصد گزارش کردند که به آموزش و وسایل و ابزارهای آموزشی برای فرزندان خود دسترسی ندارند.

همچنان ۹۸ درصد از افراد مصاحبه‌شونده در قبال مسله حفاظتی اظهار نگرانی کرده اند که از این میان ۳۸ درصد در قبال محافظت کودکان، ۳۱ درصد در مورد محافظت از کهن‌سالان، نه درصد دربارۀ خشونت‌های مبتنی بر جنیست و هفت درصد نیز در خصوص امنیت شخصی شان نگران اند.

حکومت موقت پاکستان در اوایل ماه اکتوبر اعلام کرد اتباع خارجی که بدون مدارک اقامت در آن کشور زیست دارند، که اکثراً شهروندان افغانستان اند، باید تا اول نومبر داوطلبانه آن کشور را ترک کنند، در غیر آن، بازداشت شده و به کشورهای شان باز گردانده می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار