شانزدهمین دوره جشنواره ملی فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران‌ زمین در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی استان در گرگان فعالیت خود را آغاز کرد.

محمدجواد ساوری مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: در این جشنواره صنایع دستی، سوغات و غذا‌های سنتی همه اقوام و استان‌های کشور و همچنین کشور‌های افغانستان، قزاقستان و ترکمنستان، در ۲۵۰ غرفه مختلف، عرضه می‌شود و حدود یکصد غرفه از آن در اختیار استان گلستان است.

او افزود: گروه‌های هنری در این جشنواره به اجرای موسیقی و آئین‌های سنتی خواهند پرداخت و هر روز هم خوانندگانی مطرح ملی اجرا خواهند کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان اضافه کرد: در این دوره، حضور فعال گروه‌های سیاه چادر، مزارع گردشگری و بخش روستایی و عشایری را نیز خواهیم داشت.

ساوری گفت: برگزاری بخش‌های علمی و پژوهشی و نشست‌های تحقیقاتی با محوریت جزیره آشوراده، دیوار تاریخی گرگان و بافت تاریخی هم در این جشنواره، برنامه ریزی شده است.

او ادامه داد: ایجاد شور و نشاط اجتماعی، تقویت و نمایش وفاق ملی، حمایت از هنرمندان این حوزه و معرفی ظرفیت‌های استان گلستان از اهداف اصلی برگزاری این جشنوراه است.

این جشنواره از امروز بیست و نهم آبان تا ۳ آذر به مدت پنج روز از ساعت ۱۷ تا ۲۲ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی استان در جاده گرگان به آق قلا پذیرای علاقمندان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.