روسای جمهور چین و فرانسه طی تماس تلفنی خواستار کاهش تنش‌ها و جلوگیری از کشتار غیرنظامیان فلسطینی شدند.

منازعه فعلی در خاورمیانه که در آن رژیم صهیونیستی به صورت ددمنشانه در حال کشتار مردم بی دفاع فلسطین است باعث ایجاد نگرانی در سطح بین المللی شده است. کشتار مردم در حالی با حمایت آمریکا ادامه دارد که سایر بازیگران بین المللی به دنبال یافتن راهکاری برای پایان بخشیدن به آن هستند. 

بر این اساس، تلویزیون دولتی چین (سی سی تی وی) امروز (دوشنبه) در گزارشی اعلام کرد شی جین پینگ، رئیس جمهور چین و امانوئل مکرون، همتای فرانسوی وی طی تماسی تلفنی درباره مسائل مختلف از جمله جنگ غزه به گفت‌وگو و رایزنی پرداختند.

دو طرف در این گفت‌وگو، اجرایی شدن راهکار دو دولت را بهترین راه حل برای پایان بخشیدن به منازعه میان اسرائیل و فلسطینیان برشمردند. رهبران دو کشور بار دیگر بر اهمیت جلوگیری از تشدید اوضاع و جان باختن غیرنظامیان تاکید کردند. 

این گفت‌وگوی تلفنی پس از آن صورت می‌گیرد که طی چند روز گذشته پکن میزبان کاترین کولونا، وزیر خارجه فرانسه و نیز دیپلمات‌های ارشدی از تشکیلات خودگردان فلسطین، اندونزی، مصر، عربستان سعودی و اردن برای کاهش تنش‌ها در غزه بوده است. 

سایر رهبران و مقامات کشور‌های جهان نیز از حل و فصل دائمی منازعه در خاورمیانه حمایت کرده‌اند. پیش‌تر رجیب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و فرانک والتر اشتاینمایر، همتای آلمانی وی بر راهکار دو کشور برای حل و فصل نهایی مشکل فلسطین پافشاری کرده بودند.

برچسب ها: فرانسه ، چین ، جنگ غزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار