حزب حاکم مجارستان در مخالفت با خواسته‌های رئیس کمیسیون اروپا و با هدف جلب افکار عمومی بیلبورد‌هایی علیه او در سراسر بوداپست نصب کرد.

در مجارستان بیلبورد‌هایی برای حزب حاکم فیدز (اتحاد مدنی مجار) به رهبری ویکتور اوربان، نخست وزیر نصب شد که خواستار عدم رعایت خواسته‌های اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا بود.

به گزارش رویترز، بیلبورد‌هایی که یک شبه به مناسبت آغاز کارزار انتخاباتی پارلمان اروپا (که در ژوئن ۲۰۲۴ برگزار می شود) نصب شده بود، فون در لاین را در کنار الکس سوروس - پسر جورج سوروس، سرمایه‌دار لیبرال مجارستانی‌الاصل- نشان می‌دهد. روی این بیلبورد‌ها این شعار نوشته شده است: «بیایید با آهنگ فلوت‌های آن‌ها نرقصیم».

گفته می‌شود سوروس یکی از حامیان سیاست‌های اروپا علیه روسیه است؛ سیاستی که مغایر با سیاست فعلی مجارستان در قبال روسیه است. حزب حاکم فیدز در سال ۲۰۱۹ بیلبورد‌های مشابهی را نیز به نمایش گذاشته بود.

مجارستان از کشور‌های نزدیک به روسیه است. این کشور خود را از رژیم تحریم‌های اروپا علیه روسیه کنار کشید و بار‌ها هشدار داد تحریم‌های گازی روسیه به ضرر اروپا تمام خواهد شد. ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان اخیرا مخالفت خود را با مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا نشان داده است. او حتی در نشست سران اروپا در بروکسل که در خصوص عضویت اوکراین در اروپا برگزار شده بود از عکس گرفتن کنار فون درلاین و اولاف شولتس خودداری کرده بود.

قرار است مجارستان به دلیل روابط با روسیه و مخالفت با مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا به یکی از موضوعات اصلی در نشست بعدی اتحادیه اروپا که اواسط دسامبر برگزار می‌شود، تبدیل شود.

اوربان بار‌ها اعلام کرده که کمیسیون اروپا از بودجه اتحادیه اروپا به مجارستان جلوگیری می‌کند، زیرا می‌خواهد بر موضع این کشور در مورد مسائل مهاجرت و تحریم‌ها تأثیر بگذارد، اما بوداپست قصد تغییر موضع خود را ندارد. پیشتر، وزیر امور خارجه مجارستان خاطرنشان کرده بود که این کشور باید برای حملات جدی اتحادیه اروپا آماده شود، زیرا «بروکسل و دستگاه تبلیغاتی لیبرال از همه نوع باج‌گیری علیه بوداپست استفاده خواهند کرد.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار