با آغاز فعالیت سامانه بارشی در استان اصفهان تاکنون ۲۳ میلی متر باران در اسلام آباد موگویی باریده است.

رییس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: پس از ایستگاه اسلام آباد موگویی فریدونشهر با ۱۴ میلی متر، پادنای علیا با ۹ دهم میلی متر، بویین میاندشت با ۷.۳ دهم میلی متر، سمیرم و خوانسار با ۶ دهم میلی مترو چادگان با ۲ و نهم دهم میلی متر بارانی‌ترین مناطق استان از صبح امروز تا کنون گزارش شده است.

لیلا امینی با بیان اینکه بارش‌ها از بعد از ظهر امروز در استان شدت می‌گیرد پیش بینی کرد: بارش برف در مناطق کوهستانی و غربی استان امروز دور از انتظار نیست.

او  فعالیت این سامانه بارشی را تا فردا در استان دانست و گفت: در این مدت کاهش محسوس دما در طول روز بین ۲ تا پنج درجه سلسیوس پیش‌بینی می‌شود.

لیلا امینی، همچنین در خصوص احتمال خسارت به صنعت کشاورزی، احتمال سقوط اشیا و درختان فرسوده، کاهش دید و اختلال در تردد جاده‌ای به ویژه در شرق استان و استان‌های همجوار با یزد و سمنان، احتمال سقوط از ارتفاع، سرمازدگی و خسارت به محصولات کشاورزی، لغزندگی جاده‌ها و مسیرها، لغزندگی سطح جاده‌ها، ایجاد روان آب و سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها، یخبندان سطح جاده‌ها، صاعقه، ایجاد اختلال در تردد شهری و روستایی و جاده‌ها داخل استانی و بیرون استانی به ویژه چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه بویر احمد و فارس هشدار داد و توصیه کرد: هم‌استانی‌ها در سفر‌های بین شهری و بین استانی احتیاط کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.