مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: با توجه به روند کاهشی دما و افزایش شدت وارونگی دمایی آسفالت‌ریزی خیابان‌ها در داخل شهر تبریز محدود و در زمان‌های قرار گرفتن در وضعیت ناسالم هوا باید ممنوع شود.

آقای اشتری  در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: پلیس راهور برخورد جدی با خودرو‌های فاقد معاینه فنی و دودزا به خصوص اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌ها داشته باشد و گزارش اقدامات انجام یافته را به صورت ماهانه به کار گروه ارائه کند.

وی افزود: همچنین شرکت گاز استان به اطلاع رسانی مصرف بهینه گاز و صرفه جویی صنایع و شرکت‌های بزرگ در نیمه دوم سال با استفاده از ابزار‌های حمایتی و بازدارنده با همکاری سازمان صدا و سیما اقدام کند.

دبیر کارگروه کاهش آلودگی هوای آذربایجان شرقی ادامه داد: معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گزارش مقایسه‌ای آمار مرگ و میر و اثرات بهداشتی آلودگی هوای تبریز با بقیه کلانشهر‌ها را نسبت به آخرین آمار ماخوذه ارائه کند.

وی از شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه خواست گزارشی از وضعیت نوسازی، معاینه فنی و تعمیرات خودرو‌های زیر مجموعه خود را به دبیرخانه کار گروه منعکس کند.

آقای اشتری از شرکت پخش فرآورده‌های نفتی گزارشی را در خصوص نحوه نظارت بر سوخت‌های توزیعی خواستار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.