تشکل‌های مردم نهاد قم باید قانون‌مند و نظام‌مند شوند

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری قم گفت: تشکل‌های مردم نهاد خانواده بزرگی هستند که باید به سمت قانون‌مند و نظام‌مند شدن حرکت کنند.

ابوالقاسم مقیمی روز دوشنبه در دومین دوره انتخابات نمایندگان تشکل‌های مردم نهاد استان قم در تالار امام رضا (ع) فرمانداری قم گفت: در ضرورت کار در حوزه تشکل‌ها و میدان دادن به آن‌ها همه واقف هستیم که استفاده از تشکل‌ها در فعالیت‌های اجتماعی اجتناب ناپذیر است.

 معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری قم بیان کرد: فقط تشکل‌های ثبت استانداری، مردم نهاد منصوب نمی‌شوند و مجموعه‌های مختلفی هستند که صدور مجوز برای فعالیت‌های مردمی صادر می‌کنند که نیروی انتظامی، محیط زیست، بهزیستی و گروه‌های تبلیغی سازمان تبلیغات از آن جمله هستند.

او افزود: در۶ ماه ابتدایی امسال رصدی درحوزه تشکل‌های زیر مجموعه استانداری قم انجام و مشخص شد تشکل‌هایی هستند که اعتبارنامه دارند و یک برگ پرونده در استانداری ندارند. این درحالیست که قانون وزارت کشور مشخصا اعلام کرده مدل صدور مجوز تشکل‌ها تغییر کرده‌است و در قم تنها سه تشکل اعتبارنامه با امضای استاندار دریافت کرده‌اند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار قم بیان کرد: رویکرد خوبی درحوزه دعوت به سمت تشکل‌ها شکل می‌گیرد و با همکاری دستگاه‌های مختلف شکل‌گیری تشکل‌های مورد نیاز استان در حال انجام است.

او ادامه داد: این شکل از حضور و ثبت تشکل‌ها نتیجه یک مدل و فرهنگ کاری درحوزه سازمان‌های مردم نهاد است این درحالیست که تشکل‌داری نباید شغل پنداشته شود و تشکل‌های فعال ما به عشق کار برای فضای زیست بهتر کار انجام می‌دهند.

 معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری قم تصریح کرد: متاسفانه این فرهنگ که تشکل ثبت کنیم و اعتبار دولتی بگیریم و شغلی برای فرد ایجاد شود درکل کشور در حوزه تشکل‌ها ایجاد شده‌است این در حالیست که تشکل داری شغل نیست و کمکی از سمت مردم برای حاکمیت است تا فضای زیست بهتری را شاهد باشیم.

مقیمی بیان کرد: فعال شدن خانه تشکل‌ها در قم را به فال نیک می‌گیریم و این مجموعه باید به محلی برای تبادل نظر‌های تشکل‌ها تبدیل شود.

دومین دوره انتخابات نمایندگان تشکل‌های مردم نهاد استان قم با حضور نزدیک به ۲۰ نماینده تشکل برگزار و اعضای منتخب در شورای توسعه و حمایت از تشکل‌های مردم نهاد استان حضور می‌یابند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار