مدیر جهاد کشاورزی ساوه گفت: با مشارکت بخش خصوصی هم اکنون ۱۰ هزار تن ظرفیت سردخانه ای در این شهرستان در حال احداث است.

علیرضا طهماسبی مدیر جهاد کشاورزی ساوه با اشاره به اینکه این شهرستان ظرفیت ایجاد سردخانه به میزان ۱۰۰ هزار تن گنجایش را دارد اظهار کرد: تا کنون ۵۰ درصد این ظرفیت توسط بخش خصوصی در سطح ها و کاربری های مخالف ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد از این ظرفیت فعلی این شهرستان در یک سال گذشته به بهره برداری رسیده افزود: هم اکنون نیز تعدادی طرح در حال احداث است که با بهره برداری از آنها ظرفیت سردخانه های شهرستان از ۵۰ هزار تن به ۶۰ هزار تن می رسید.

طهماسبی گفت: بخش خصوصی برای ۱۰ هزار تن ظرفیت سردخانه ای در حال انجام بیش از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام می دهد.

وی اضافه کرد: برای ۴۰ هزار تن ظرفیت باقی مانده سردخانه ای ساوه نیز به دنبال جذب سرمایه گذار هستیم تا بتوانیم با افزایش ظرفیت انبارداری محصولات زنجیره ارزش در بخش کشاورزی شهرستان افزایش یاید.

وی با اشاره به اینکه محصول انار با ۱۷۰ هزار تن تولید در سال مهمترین محصول کشاورزی این شهرستان است افزود: هم اکنون بیش از ۷۵ درصد از این محصول به صورت تازه خوری روانه بازار می شود که افزایش ظرفیت انبارداری سردخانه ای باعث اقتصادی شدن برداشت این محصول خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.