تولید ۴۰ درصد از تجهیزات پزشکی داخل توسط شرکت‌های دانش بنیان

وزیر بهداشت گفت: در برخی از رشته‌ها در منطقه مرجعیت علمی را کسب کرده‌ایم و ۴۰ درصد از تجهیزات پزشکی داخلی توسط شرکت‌های دانش بنیان تولید می‌شود.

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت در مراسم اولین همایش مرجعیت علمی گفت: در اسناد بالادستی موضوع مرجعیت علمی دیده شده است. در سند چشم انداز ترسیمی از مرجعیت علمی ذکر شده است. 

به گفته وی تولید علم و توسعه نوآوری، ارتقای جایگاه جهانی از جمله اهداف کشور در زمینه مرجعیت علمی خواهد بود. موضوعات پژوهشی مختلف باید تدوین شود و باید از ایده های خلاقانه استقبال کرد. 

وزیر بهداشت بیان کرد: در بحث مرجعیت علمی باید از فناوری و فرآورده های خوب تمدن غرب استفاده صحیحی کرد. الان باید از پتانسیل علم و فناوری و نظرات دانشمندان دیگر کشورها استفاده کرد. 

عین اللهی اضافه کرد: در برخی از رشته ها در منطقه مرجعیت علمی را کسب کرده ایم. در دوران شیوع بیماری کرونا شش نوع واکسن کووید در ایران تولید شده است. 

او افزود: در مرجعیت علمی باید توجه بیشتری به تربیت نیروی متدین را در دانشگاه ها کرد و استعداد ها را شناسایی و در منابع درسی و آموزشی منطبق با نیازهای کشور را بازنگری کرد. 

وزیر بهداشت ادامه داد: در حوزه تجهیزات پزشکی ۴۰ درصد از نیازهای تجهیزات پزشکی کشور توسط شرکت های دانش بنیان تامین می شود. تحول علوم پزشکی و دستیابی به مرجعیت علمی موضوع مهمی است و ایران باید به یک قطب علمی در حوزه پزشکی تبدیل شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.