فرماندار شادگان گفت: گردشگری سبز با هدف گردشگری پایدار، کاهش تولید زباله و گسترش اکوتورسیم با کمترین آسیب مناطق طبیعی در روستای صراخیه برگزار می‌شود.

صالح زاده فرماندار شادگان در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی برگزاری همایش کشوری گردشگری سبز  گفت: گردشگری سبز با هدف گردشگری پایدار، کاهش تولید زباله و گسترش اکوتورسیم با کمترین آسیب مناطق طبیعی در روز پنجشنبه ۲ آذرماه امسال به مدت یک روز در روستای صراخیه جنب تالاب بین المللی شادگان برگزار می‌شود.

او  با بیان اینکه معرفی روستای صراخیه بعنوان روستای جهانی از دیگر اهداف برگزاری این همایش است، افزود:برگزاری کارگاه ورک شاپ، حصیر بافی، برپایی غرفه‌های سوغاتی و سنتی، اجرای مسابقات قایق رانی سنتی در تالاب، تالاب گردی، اجرای بازی‌های محلی، یزله و شعرخوانی و... از مهمترین برنامه‌های این همایش خواهد بود.

فرماندار شادگان با اشاره به اینکه از ۳۱ استان کشور در همایش کشوری گردشگری سبز شرکت خواهند کرد، گفت: به منظور معرفی ظرفیت‌های شهرستان و تالاب بین المللی شادگان تور پرنده نگری برای ۷۰ میهمان همایش در نظر گرفته شده است.

آقای صالح زاده می‌گوید: این همایش با همکاری بخشداران و شهرداران، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، محیط زیست و با نظارت فرمانداری شادگان برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.