استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با شرایط خاص جغرافیایی این استان لازم است موضوع جذب و پذیرش نیروی انسانی در این استان با اولویت بومی پذیری و با هدف ماندگاری نیروها اتفاق افتد.

 محمد کرمی در جلسه شورای آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان افزود: آموزش و پرورش مساله اساسی کشور است و همه باید با دلسوزی و نگاه کمک به این مجموعه توجه ویژه ای به نظام آموزشی داشته باشند.

وی افزود: در همه حوزه‌ها و بخش‌ها از فرصت‌های موجود باید به درستی استفاده شود و به دنبال خلق بسترهای جدیدی برای رسیدن به اهداف باشیم.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: اعتقاد داریم با تلاش و جدیت همه امور انجام شدنی است و کار نشدنی در ایران اسلامی و سرزمین استان وجود ندارد، باید همت و اراده‌مان را بیش از گذشته به کار ببندیم.

کرمی گفت: آموزش و پرورش دستگاهی است که با فکر و ذهن فرزندان جامعه سر و کار دارد، از همین روی مسئولیت سنگینی بر عهده معلمان و متولیان امر تعلیم و تربیت وجود داشته و خواهد داشت.
وی خاطر نشان کرد: یکی از اولویت‌های جامعه توجه و پرداختن به آموزش و پرورش و ارتقاء شاخص‌های موجود در آن در همه ابعاد است.

استاندار سیستان و بلوچستان اظهار کرد: همه علوم ابزاری است برای تقویت نگاه توحیدی و رسیدن به مقصود و معبود و مادامی که این نگاه در جامعه نهادینه شود، تربیت انسان‌هایی متخلق به اخلاق الهی، بصیر، آگاه، خودشناس و خداشناس رقم می‌خورد.

مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه گفت: دستگاه تعلیم و تربیت با تمام توان و تلاش به دنبال انجام کار در مسیر اصلی با هدف ایجاد تغییر نسبت به گذشته و بدون پرداختن به حواشی خواهد بود و این مهم بی‌وقفه استمرار دارد.


حسن بروشکی افزود: از آنجایی که جامعه هدف و مخاطب نظام آموزشی آحاد جامعه و همه ایرانیان و خانواده‌ها هستند به نوعی آموزش و پرورش در یکایک خانه‌ها ورود پیدا کرده و این نشان از ضرورت مشارکت، همراهی و تعامل اولیا با مدارس و برنامه‌های جاری آن دارد.

وی ادامه داد: اعتقاد داریم دستگاه تعلیم و تربیت در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف باید با برنامه و حول محور برنامه‌ریزی حرکت کند لذا ضرورت وجود برنامه‌ای منسجم، مدون و تعریف شده احساس می‌شود و بر آن شدیم تا برنامه پنج ساله توسعه آموزش و پرورش را با رویکرد ایجاد تحول و افقی رو به پیشرفت تدوین و پیشنهاد کنیم.

 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۰۱:۱۸ ۰۱ آذر ۱۴۰۲
سلام.نهضتی ها قبل 92 که از استخدام جا مانده اند رو جذب کنید تورو خدا سن شون می‌ره بالا دیگه کی باید برن سرکار خسته شدیم..بس منتظر بودیم
Iran (Islamic Republic of)
سیما
۱۰:۴۶ ۳۰ آبان ۱۴۰۲
بومی پذیری وقتی اینقد سطح سواد در این استان پایینه چیزی رو حل نمیکنه.بسیاری از معلمان استخدامی دراین استان حتی جدول ضرب هم بلد نیستن،کیفیت مهم تر از کمیت هست.اتفاقا دراین استان تعهد چندساله و نیروی غیربومی باسواد لازمه چون باتوجه به بومی هایی که با آشنایی نمره میدن(گرچه توی همه سازمان ها ونهادها همین وضع موجوده)هیچ وقت پیشرفتی حاصل نمیشه.چندین ساله توی این استان مشغول تحصیل بصورت خصوصی هستم و واقعا وضعیت اموزش و پرورش و دانش اموزان تاسف باره.معدل 18این استان از معدل 13 استان اصفهان،فارس ،...سواد کمتری داره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۳۱ ۳۰ آبان ۱۴۰۲
باسلام‌خدمت استاندارخدوم وزحمت‌کش به فرزندان فرهنگیان بازنشسته این استان که تحصیلات دانشگاهی دارن باتوجه به کمبودمعلم سهمیه بیشتری درنظر بگیرید تاازطریق بومی بودن جذب اموزش وپرورش شون ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۱ ۲۹ آبان ۱۴۰۲
سلام خدمت آقای استاندار سیستان و بلوچستان شما که اینقدر زحمت می کشید لطفاً دستور ساخت یک زایشگاه خصوصی راهم بدهید خداقوت