مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان  گفت:با ۴ چهار صنعت بزرگ آلاینده در اصفهان برخورد قضایی شد.

 مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان  با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه مقابله با آلودگی هوای اصفهان گفت: برای چهار صنعت بزرگ برخورد قضایی انجام شده که به عنوان مثال تعطیلی واحد کک سازی ذوب آهن یکی از صنایع است که لازم است پیگیری انجام شود.

احمدرضا لاهیجان زاده افزود: در آبان ماه با پدیده حبس شدن هوا مواجه شدیم که موجب شد از ۲۷ روز، ۲۱ روز هوای ناسالم داشته باشیم و اگر شرایط کنونی ادامه پیدا کند تعداد روز‌های ناسالم به پایین‌تر از ۱۰۰ روز می‌رسد.


او ادامه داد: از ۱۳ تا ۲۴ آبان، مشکل آلودگی هوا در اصفهان شدت گرفت که دراین زمان محدوده‌هایی در شهر شاخص آلایندگی به بالای ۲۰۰ رسید و اگر مدارس تعطیل نمی‌شد این شاخص به شدت بالا می‌رفت.


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان در خصوص مازوت سوزی با بیان اینکه در نیمه دوم سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ در ۱۴۰ روز، ۸۴۰ میلیون لیتر مازوت تنهادر ۴ واحد نیروگاه شهید محمد منتظری سوزانده شد اضافه کرد: این میزان بیش از ۱۷۰ برابر حجم مازوت قابل مصرف در نیروگاه بعثت تهران و منتظر قائم کرج است و اگر سوخت مازوت در نیروگاه اصفهان استفاده شود ۱۳۲۸ برابر دی اکسید گوگرد بیشتری نسبت به زمانی که گاز سوخته می‌شود، در هوا پراکنده می‌شود.

لاهیجان زاده به پدیده فرونشست زمین هم اشاره کرد و گفت: ۲۹ دشت در استان دچار فرونشست ۱۵.۱ سانتی‌متری در سال شده که جمعیت بالای میلیون نفری را زیر پوشش دارند.


او با اشاره به فعال شدن کانون‌های گرد و غبار افزود: شهریور امسال برای نخستین بار شاهد فعال شدن کانون گرد و غبار تالاب گاوخونی بودیم که ذرات آن به سمت شهر اصفهان آمد.

لاهیجان زاده با اشاره به اقدامات انجام شده برای مقابله با آلودگی هوابیان کرد: در بخش پایش اقدامات خوبی انجام شده و با انجام پایش‌ها واحد‌های غیرمجاز مهروموم شدند.


او افزود: سند کاهش آلودگی هوا تهیه شد و وظایف و تکالیف دستگاه‌ها در این سند مشخص شده که بر اساس این سند با هر گونه ترک فعل باید مقابله شود.

لاهیجان زاده با بیان اینکه مالک نیروگاه شهید منتظری کاملاً آماده است تا نیروگاه را به جاده نائین منتقل شود، اضافه کرد: موافقت مالک برای ایجاد نیروگاه جدید سیکل ترکیبی با کلاس اف با راندمان ۶۰ درصد عنوان شده و طرح آن‌ها نیز آماده است، اگر این کار انجام شود یکی از اقدامات اثرگذار خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.