رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: باتوجه‌به هم‌جواری سیستان و بلوچستان با کشورهایی که پایین‌ترین شاخص‌های سلامت جهانی دارند؛ پرستاران در این استان مرزبان سلامت کشور هستند.

 حبیب غزنوی  با تبریک فرارسیدن ولادت باسعادت حضرت زینب بیان کرد: بی‌تردید، نام‌گذاری سالروز ولادت باسعادت حضرت زینب کبری (س) بانوی ایثار و استقامت، به نام روز پرستار در تقویم ایران اسلامی نشان از ارزش و بیانگر جایگاه والای این حرفه مقدس و مقام پرستار است.
 
وی ادامه داد: نام‌گذاری روز میلاد چنین بانوی بزرگوار و فرهیخته و الگویی، به‌عنوان روز پرستار، بسیار عمیق، پر معنا و الهام‌بخش است چرا که هیچ روز دیگری نمی‌توانست به این زیبائی از رسالت و ظرائف و وظایف پرستاران بگوید.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به اینکه تلاش ستودنی پرستاران در عرصه سلامت همواره در ذهن مردم این سرزمین به نیکی مانده است افزود: همکاران پرستار ما در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با وجود مشکلات و سختی‌های کارشان، بی‌منت به وظایف خطیر خود عمل می‌کنند که از زحماتشان تقدیر و قدرانی می‌کنیم.
 
غزنوی تصریح کرد: امروز پرشمارترین قشر در ارائه خدمات نظام سلامت، تیم قوی و کاربلد پرستاری هستند که مثل بازوهای قوی در حوزه بهداشت و درمان مشغول ارائه خدمات هستند.
 
وی تصریح کرد: خدمت پرستاری، جزو ارزشمندترین خدمتگزاری‌ها به شمار می‌رود و پرستاران با وجود خستگی ناشی از کار بی‌وقفه و زخم‌های فراوان بر روحشان همچنان با جان‌ودل از بیماران پرستاری و مراقبت می‌کنند.
 
این مقام مسئول نیروی انسانی را مهم‌ترین عنصر تغییر در شاخص‌های حوزه سلامت در سیستان و بلوچستان برشمرد و اظهار کرد: استاندارد نسبت پرستار به تخت در استان ۱/۸ درصد است، در حال حاضر هر پرستار به‌جای دو نفر کار می‌کند.
 
غزنوی همچنین بیان کرد: هم‌جواری سیستان و بلوچستان با کشورهای افغانستان و پاکستان که در بسیاری از شاخص‌های سلامت در پایین‌ترین شاخص جهانی هستند سبب شده، تلاش‌های بسیار گسترده‌ای توسط همکارانمان جهت صیانت از سلامتی مردم استان و کشور صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه پرستاران انسان‌های مهربانی هستند که با رفتار و اخلاق و خدمات خود، سلامت بیمار را به او هدیه می‌دهند گفت: اگر پزشکی، درمان خود را به انجام رساند، اما خدمات پرستاری نباشد، تأمین سلامت بیمار سخت خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار