انجمن اسرای فلسطینی با اشاره به عملیات‌های ترور سیستماتیک رژیم صهیونیستی از ترور ششمین اسیر فلسطینی در زندان نقب از ۷ اکتبر خبر داد.

انجمن اسرای فلسطینی (نهاد غیردولتی) از ترور زندانی ثائر سمیح ابوعصب در زندان صحرای نقب خبر داد و او را ششمین زندانی ترور شده توسط ارتش اسرائیل پس از هفتم اکتبر اعلام کرد.

در بیانیه این انجمن آمده است: «ثائر سمیح ابوعصب (۳۸ ساله) از استان قلقیلیه در زندان صحرای نقب توسط نیرو‌های اشغالگر ترور شد. وی از ۲۷ مه ۲۰۰۵ در بازداشت بوده و به ۲۵ سال زندان محکوم شده بود. با توجه به جنایت ترور شهید ابوعصب، ما تأیید می‌کنیم که اشغالگران به انجام عملیات‌های ترور سیستماتیک و از پیش برنامه‌ریزی شده علیه زندانیان ما ادامه می‌دهند.»

در بیانیه این کمیسیون آمده است: «شواهدی که ما توانستیم به دست آوریم، حاوی اطلاعات وحشتناکی است، صد‌ها اسیر فلسطینی در نتیجه شکنجه و آزار و اذیت، آسیب‌های مختلفی دیده اند. ارتش اسرائیل عمداً انزوای مضاعف و بی‌سابقه‌ای را بر اسرای ما تحمیل کرد تا پس از ۸ اکتبر، با ممانعت یا رد ملاقات با اسرا، آن‌ها را به شهادت برساند.»

انجمن اسرای فلسطینی پیشتر اعلام کرده بود که از ابتدای آغاز جنگ غزه ۲۷۳۵ نفر به دست نظامیان اسرائیلی در کرانه باختری بازداشت شده‌اند.

در همین حال، کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) دوشنبه (فردا) تدارکات برای اولین قرائت قانون مجازات اعدام زندانیان فلسطینی را مورد بحث قرار خواهد داد.

رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۵۴ مجازات اعدام را لغو کرد، اما در ماه مارس کنست در قرائت مقدماتی، پیش‌نویس قانونی که بازگشت مجازات اعدام برای «زندانیان فلسطینی محکوم به کشتن اسرائیلی‌ها» را ممکن می‌کند، تصویب کرد. «ایتمار بن گویر» وزیر افراطی کابینه رژیم صهیونیستی این پیش‌نویس را ارائه کرد که مورد حمایت «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی قرار گرفت و با موج مخالفت فلسطینیان مواجه شد. 

قانون مجازات اعدام در سال‌های اخیر بیش از یک بار در فلسطین اشغالی پیشنهاد شده، اما کنست از تصویب آن خودداری کرده است. پیش‌نویس قانون مذکور باید سه قرائت را در کنست پشت سر بگذارد (سه بار به تصویب برسد) تا قابل اجرا شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۲۸ آبان ۱۴۰۲
مرگ بر اسرائیل آدم کش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۲۸ آبان ۱۴۰۲
خدا لعنت کنه رژیم سفاک صهیونیستی رو
آخرین اخبار