اداره کل هواشناسی استان زنجان نسبت به احتمال بارش قابل ملاحظه باران،‌ بارش برف در ارتفاعات، کاهش دید و وزش باد نسبتا شدید در برخی مناطق استان هشدار داد.

مرتضی قدیمی کارشناس اداره کل هواشناسی استان زنجان با بیان اینکه هم اکنون آسمان مناطق مختلف استان عمدتا صاف است و از بعدازظهر با وزش باد همراه خواهد شد، گفت:‌ ورود سامانه بارشی از پیش از ظهر دوشنبه موجب ناپایداری های جوی در استان خواهد شد.

قدیمی افزود:‌ فعالیت این سامانه تا روز سه شنبه هفته جاری ادامه خواهد داشت و روز چهارشنبه نیز شاهد کاهش دمای کمینه با یخبندان صبحگاهی و مه آلودگی خواهیم بود.

وی یادآور شد:‌ در این شرایط جوی احتمال آسیب به محصولات و تجهیزات کشاورزی وجود دارد که در صورت تشدید آن هشدار هواشناسی سطح نارنجی در استان صادر خواهد شد.

قدیمی دمای فعلی شهر زنجان را ۲ درجه سانتیگراد بیان کرد و یادآور شد:‌ طی شبانه روز گذشته شهر سجاس با منفی یک درجه سانتیگراد سردترین و شهر چورزق با ۲۵ درجه سانتیگراد گرمترین مناطق استان بودند.

این کارشناس با اشاره به نوسان دمای هوای شهرهای استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوای زنجان سه و ۱۸ درجه، ابهر چهار و ۱۸ درجه، خرمدره ۲ و ۱۸ درجه، آببر پنج و ۲۲ درجه، سلطانیه ۲ و ۱۶ درجه، قیدار سه و ۱۵ درجه و ماهنشان پنج و ۲۱ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

برچسب ها: وضعیت هوا ، بارش برف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.