محبی نجم‌آبادی گفت: اجرای طرح تعرفه‌گذاری پلکانی، سال گذشته اثرات مطلوبی در کاهش مصرف گاز و همچنین اخذ قیمت واقعی گاز از مشترکین پرمصرف داشت.

بهروز محبی نجم‌آبادی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره نتیجه اجرای طرح تعرفه‌گذاری پلکانی گاز برای مشترکین پرمصرف گفت: اجرای طرح تعرفه‌گذاری پلکانی گاز از سال گذشته آغاز شد، زیرا برخی از مشترکین بیش از اندازه از گاز استفاده می‌کردند و اغلب آن‌ها قشر مرفه بودند و از گاز مصارف لاکچری داشتند. 

وی بیان کرد: قیمت گاز برای بخش خانگی بسیار پایین و به شکل یارانه‌ای است و به همین دلیل هرچه مصرف بالاتر باشد، یارانه بیشتری دریافت خواهند کرد. 

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار کرد: اجرای طرح تعرفه‌گذاری پلکانی، سال گذشته اثرات مطلوبی در کاهش مصرف گاز و همچنین اخذ قیمت واقعی گاز از مشترکین پرمصرف داشت البته در کشور ما ضریب جینی قابل توجه است و اختلاف طبقاتی قابل توجهی در این زمینه داریم. 

نماینده مردم شهر‌های جغتای، جوین و سبزوار در مجلس تصریح کرد: مصرف بی‌رویه گاز در بخش خانگی فوق‌العاده بالا است. بعضی از خانواده‌ها به صورت خاص از بعضی از توانمندی‌های داخلی مثل انرژی ارزان سوءاستفاده می‌کنند. 

محبی نجم‌آبادی گفت: اجرای طرح تعرفه‌گذاری پلکانی پرمصرف‌ها یک اقدام مهم در زمینه اصلاح رفتار مشترکان پرمصرف است که با اعمال شوک قیمتی برای مصارف بالاتر از الگوی بهینه مصرف انجام می‌شود. 

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بیان کرد: متاسفانه شاهدیم که بعضی از مشترکین در منازل خود استخر‌های بزرگی دارند و با استفاده از گاز یارانه‌ای آن را گرم می‌کنند. هر کسی که قرار است از این گاز یارانه‌ای خارج از الگوی مصرف استفاده کند باید هزینه آن را بپردازد و رویه قبوض بالا باید برای مشترکینی که مصارف فوق بالا دارند ادامه پیدا کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۲۸ آبان ۱۴۰۲
اینو میگن یه کار درست !نمیشه که یه سری مرفه بی درد برای استخرهای بزرگ که فقط شاید هفته ای یه بار داخلش برن خصوصا زمستون اینهمه گاز مصرف کنن و هرچند او کسی که همچین خونه هایی داره والا درقید قبض گاز حتی چند ده میلیونی نیست !!!! باید گازشونا قطع کنن چون مال بیت الماله و تو زمستون که افت فشار هست ظلم به بقیه مردمه !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۲۸ آبان ۱۴۰۲
خجالت آوره که در کشوری که بزرگترین ذخایر گاز دنیا را داره مردمشو برای مصارف خانگی تهدید و تطمیع بکنید که مصرف نکنند! اون از برق اینهم از گاز !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۵ ۲۸ آبان ۱۴۰۲
این کار یعنی دست اندازی بر حق ملت ک ۸ سال برای حفظ ان کوشش کردن و شهید دادن.
هیچ کسی حق ندارد بر مردم فشار وارد کند اما میشود تولید کنندگان را مجاب ب ساخت وسایل کم مصرف کرد
آخرین اخبار