عباسی از پایش مراکز شبانه‌روزی بهزیستی در سراسر کشور بر اساس چک‌لیست موضوعی امنیت فضای فیزیکی، امنیت تجهیزات و امنیت بهداشت خبر داد.

فاطمه عباسی، معاون امور توانبخشی بهزیستی کشور گفت: با توجه به اهمیت و حساسیت امر مراقبت و توانبخشی گروه هدف آسیب‌پذیر دارای معلولیت، سالمند و بیمار روان‌مزمن در مراکز شبانه‌روزی، چک‌لیست جامع ارزیابی و نظارت فرآیند محور و نتیجه‌گرا مرتبط با ایمنی و امنیت سلامت گروه هدف در مراکز شبانه‌روزی توسط دفتر برنامه‌ریزی و نظارت مراکز توانبخشی و مراقبتی معاونت توانبخشی ستاد سازمان بهزیستی، با هم‌افزایی و بهره‌مندی از تجارب کارشناسان تخصصی ۳۱ استان کشور در صف تدوین قرار گرفت.

او افزود: در یک نهضت و بسیج یکپارچه کشوری طی بازه زمانی دو ماهه مهر و آبان، تمامی مراکز شبانه‌روزی، پایش و موضوعات چک‌لیست ارزیابی و نتایج پایش در بخش مستندات واحد ارائه خدمات در سامانه ارمغان بارگذاری شد.

عباسی هدف از این پایش سراسری را اصلاح فرآیند‌ها و مدیریت یکپارچه نظارت بر ارائه خدمات مراقبت از طریق ارتباط مؤثر و اثربخش عنوان کرد و گفت: نتایج ارزیابی در دست بررسی و تحلیل است تا بر اساس موارد ضعف و تهدید موجود، سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی کشوری صورت پذیرد و در اقدامی فرآیندمحور از ستاد تا صف رفع چالش‌ها مدیریت شود.

معاون امور توانبخشی بهزیستی کشور گفت: چک‌لیست ارزیابی مشتمل بر ۶ فصل و ۹۱ موضوع شامل امنیت فضای فیزیکی تجهیزات با ۳۳ موضوع، امنیت بهداشت (۱۴ موضوع)، امنیت خدمات مراقبت (۱۶ موضوع)، امنیت غذایی (۱۰ موضوع)، امنیت مدیریت (۱۳ موضوع) و امنیت رصد (۵ موضوع) است همچنین در اقدام خودنظارتی، تمام مراکز شبانه‌روزی نیز به صورت جداگانه وضعیت ایمنی را بررسی و چک‌لیست را تکمیل کرده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۲:۳۱ ۳۰ آبان ۱۴۰۲
تاچه وقت معلول بایدمستمری زیرخط فقربگیردوبیمه تکمیلی نباشد؟!
آخرین اخبار