کارشناس بازار سرمایه گفت: در حالی که شروع هفته همزمان با افزایش عرضه‌ها و منفی بودن نماد‌های بزرگ همراه شد، در نماد‌های کوچک و متوسط تقاضای خوبی پای تابلو خودنمایی می‌کرد.

رباب وفایی کارشناس بازار سرمایه گفت: در معاملات امروز بازار سرمایه تعداد نماد‌های مثبت ۲۳۹ و تعداد نماد‌های منفی ۵۵۷ نماد بوده است. همچنین ارزش معاملات خرد بورس به ۳۵۶۷ میلیارد تومان رسید. خالص سفارشات با خروج ۲۱ میلیارد تومانی پول از بازار سرمایه همراه بود و در نهایت شاخص کل با کاهش ۱۰۳۱۶ واحدی به سطح ۲ میلیون و ۲۸ هزار واحدی رسید.

او بیان کرد: در حالی که شروع هفته همزمان با افزایش عرضه‌ها و منفی بودن نماد‌های بزرگ همراه شد، در نماد‌های کوچک و متوسط تقاضای خوبی پای تابلو خودنمایی می‌کرد. بنظر می‌رسد بعد از افت شدید اکثر سهم‌های بازار بخصوص غیر شاخصی‌ها تغییر جریان پول می‌تواند باعث ادامه رشد و خودنمایی تک سهم‌ها شود. در هنگام اتمام بازار ۶۱ درصد نماد‌ها منفی بود، اما ارزش اردر‌های خرید (سفارش‌های خرید) بیشتر از فروش بود و البته در مثبت‌های بالا هم فروشندگان خودنمایی می‌کردند.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: شنیده می‌شود که در صنعت لاستیک تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی برای واردات لاستیک و مواد اولیه (کائوچو) متوقف شده است و از طرف دیگر تعرفه‌ واردات به ۱۰ درصد کاهش پیدا کرده و همچنین قیمت‌گذاری نیز از ذیل سازمان حمایت خارج شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار