مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی

هوای مشهد در وضعیت خطرناک/ منشاء آلودگی کانونهای داخلی و خارجی است

اله‌پور گفت: شاخص کیفیت هوای مشهد برای هفتمین روز پیاپی در شرایط ناسالم برای تنفس شهروندان است و کیفیت هوا در وضعیت خطرناک قرار دارد.

مهدی اله‌پور مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: میانگین ۲۴ ساعته شاخص کیفیت هوای مشهد با عدد ۱۳۰ نشان دهنده قرار داشتن هوا در شرایط ناسالم است و شاخص ها یک تا ۲ ساعت گذشته با عدد ۳۱۳ از شرایط ناسالم و وضعیت خطرناک برای شهروندان را نشان می دهد.

وی با بیان این که کیفیت هوای مناطق سرافرازان، امامیه، تقی آباد و رسالت مشهد در شرایط آلوده برای تمامی افراد است، ادامه داد: شاخص کیفیت هوا در سایر۱۹ منطقه دارای ایستگاه سنجش کیفیت هوا در شرایط ناسالم برای تنفس افراد حساس گزارش شده است.

 اله پور اظهار كرد: فعال‌شدن کانون خارجی «قره قوم» در ترکمنستان و کانونهای داخلی غرب و شمال غرب این استان، منشاء افزایش حجم ریزگردها در هوای مشهد برای امروز، بیست و هفتم آبان است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: به شهروندان توصیه می‌شود در روزهای دارای هوای سالم و پاک، پیاده‌روی را با هدف حفظ سلامت خود ترک نکنند اما در روزهای دارای هوای آلوده، از تردد در سطح شهر و مناطق آلوده دوری کنند.

اله پور افزود: شایسته است شهروندان مشهدی با کاهش رفت و آمدهای غیر ضروری، نقش موثر خود را در بهبود کیفیت هوای این شهر ایفا کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.