نویسندگان و ناشران اجازه تحریف تاریخ انقلاب را ندهند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: نویسندگان و ناشران و تمام کسانی که در عرصه نوشتن و نشر کتاب نقش دارند اجازه ندهند که تاریخ پرافتخار ایران اسلامی و ایران قوی تحریف شود.

اسماعیل قزلسفلی در نشست نویسندگان و ناشران استان فارس به همراه نمایشگاه تازه‌های نشر در فصل تابستان ۱۴۰۲ و آیین افتتاح نمایشگاه عکس کتاب و کتابخوانی در شیراز افزود: فعالان عرصه کتاب و نویسندگان به عنوان نگهبان تاریخ انقلاب و روایتگران تاریخ صحیح انقلاب نباید اجازه دهند که تاریخ این انقلاب به ویژه برای نسل جوان تحریف شود.

او، شیراز را خاستگاه علم، فرهنگ و هنر دانست و ادامه داد: رشد جامعه در گرو فرهنگ و رشد انسان‌ها در گرو مطالعه است و بسیاری نگران بودند که با ظهور ابزار‌های نوین ارتباطی و توسعه شبکه‌های مجازی، سهم کتاب در معرفت بخشی کاهش یابد، اما همچنان می‌بینیم که آنچه که نقش اساسی در رشد، امیدبخشی، معرفت انسان‌ها دارد، کتاب است.

قزلسفلی اظهار کرد: وقتی به انقلاب‌های بزرگ جهان نگاه می‌کنیم می‌بینیم که انقلاب اسلامی ایران به گواه همه تئوریسین‌ها، موفقیت‌ترین و بزرگترین انقلاب است و یک برجستگی بارز آن نیز این بود که رهبران انقلاب اسلامی همه اهل تحقیق و مطالعه بودند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: کتابداران ما افسران جبهه آگاهی‌بخشی هستند، آن‌ها کسانی هستند که در راهنمایی و سهولت بخشیدن به دسترسی دانشجویان و دانشمندان به منابع علمی بسیار نقش دارند.

قزلسفلی افزود: نقش نویسندگان و ناشران هم بسیار برجسته است. کسانی که بعضا به رغم مشکلاتی که حتی در بحث معیشت دارند، اما از با اراده‌ترین افراد هستند و حاضر نیستند از رسالت خود در زمینه آگاهی‌بخشی دست بردارند.

او با تأکید بر لزوم استفاده از ابزار‌های نوین ارتباطی در جهت ترویج کتابخوانی و مطالعه ادامه داد: ناشران باید به پیشرفت زمان و تکنولوژی پیش روند و در آگاهی‌بخشی و انتقال مفاهیم از ابزار‌های نوین نیز استفاده کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.