مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: صادرات محصولات کشاورزی در بندرچابهار با راه اندازی خط مستقیم کشتیرانی آغاز تحول و رونق توسعه تجارت با کشور‌های مختلف از جمله هندوستان است.

قاسم عسکری نسب مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: صادرات محصولات کشاورزی در بندرچابهار با راه اندازی خط مستقیم کشتیرانی و ارسال محموله‌های محصولات باغی و کشاورزی صادراتی با استفاده از کانتینر‌های یخچالی آغاز تحول و رونق توسعه تجارت با کشور‌های مختلف از جمله هندوستان است.

وی افزود: به تازگی خط ثابت و مستقیم بین بندر شهید بهشتی چابهار و بنادر هند فعال شده که با فعال شدن آن این قابلیت را داریم تا محصولات کشاورزی را که از استان‌های مختلف به این نقطه حمل می‌شود، به هندوستان حمل کنیم.

وی بیان کرد: با راه اندازی سرویس منظم حمل کانتینری یخچالی از این بندر امکان واردات، صادرات و ترانزیت کالا‌های یخچالی، سردخانه‌ای و کالا‌های عمومی از بندر چابهار به مقاصد بنادر هند و از مبدأ هند به چابهار فراهم شده و این نوید دهنده رونق حمل و نقل دریایی است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: امکانات مستقیم انتقال کالا‌های کانتینری؛ هزینه‌های حمل دریایی صادرات محصولات باغی، کشاورزی و شیلاتی را از مبدأ چابهار کاهش داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار