سران ۱۲ نهاد سازمان ملل و سایر سازمان‌های حقوق بشری اعلام کردند در ایجاد مناطق امنی در غزه که به صورت یکجانبه اعلام شده باشند مشارکت نخواهند کرد.

سران چندین نهاد سازمان ملل در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند در ایجاد هیچ «منطقه امن» در غزه که توسط یک طرف درگیری اعلام شده باشد مشارکت نخواهند کرد.  این بیانیه به امضای ۱۲ نفر از نهاد‌های سازمان ملل اعم از مسئول امور انسانی سازمان ملل، رئیس شورای حقوق بشر، رئیس صندوق کودکان و رئیس سازمان جهانی بهداشت رسیده است. 

مقام‌های سازمان ملل تصریح کرده‌اند که اعلام مناطق امنی که مورد موافقت همه طرف‌ها نباشد غیرنظامیان را در معرض خطر قرار می‌دهد. 

در بخشی از این بیانیه مشترک آمده است: «منطقه امنی که به صورت یکجانبه اعلام شود یا با حضور نیرو‌های مسلح اجرایی شود در واقع امن نیست.» 

ده‌ها هزار نفر از فلسطینی‌های غزه در هفته‌های گذشته شمال این منطقه را ترک و به سمت مناطق جنوبی حرکت کرده‌اند که کمی نسبت به مناطق شمالی امن‌تر است. نظامیان رژیم صهیونیستی همزمان با حملاتشان به جنوب غزه مدعی ایجاد آنچه به گفته آن‌ها «کریدور‌های انسانی» است، شده‌اند. 

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در روز هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغال فلسطین و نزدیک به دو دهه محاصره غزه و زندان و شکنجه هزاران فلسطینی عملیات موسوم به «طوفان الاقصی» را آغاز کرد. این عملیات یکی از مرگبارترین حملات علیه این رژیم بود. 

رژیم صهیونیستی در پاسخ به این عملیات، حملات سنگینی را علیه غزه آغاز کرده و این منطقه را تحت محاصره کامل قرار داده است. حملات رژیم صهیونیستی به شهادت بیش از ۱۱۵۰۰ هزار نفر منجر شده است.

ناظران می‌گویند اقدامات اسرائیل اعم از قطع برق، محدود کردن کمک‌رسانی به غزه و انجام حمله علیه آواره‌های فلسطینی در غزه ذیل قوانین بین‌المللی مصداق جنایت‌های جنگی محسوب می‌شوند.

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۲۶ آبان ۱۴۰۲
به نظر من منطقه امن بین لبنان وسوریه وغزه باید باشد که اگر اسرائیل طبق درون ضد بشریش خواست عمل کند پدرش را بسوزند چون مصر وعربستان سعودی واردن خودشان مستعمره صهیونیسمها هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۸ ۲۶ آبان ۱۴۰۲
چرا سازمان ملل نیروی رزمی صلح را از کشورهای دیگر انتخاب نمیکند تا با مبارزه امداد گری انجام شود پول این همه ملتها به جیب مزدوران ناتو ویا نیروهای محافظ صلح آمریکایی میرود که برای جلو گیری از جنگ خرج بمبهای فسفری وروشن نگه داشتن جنگ بکار میرود مرگ بر آمریکا وغرب شکست خورده
آخرین اخبار