آیین تجلیل از قهرمانان مدال‌آور چهارمین دوره المپیاد استعداد‌های برتر کشور با حضور مسئولان استانی و کشوری در کرمان برگزار شد.

میثم پاریزی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در این آیین  که با حضور معاونین اداره کل ورزش و جوانان، دبیر رئیس فدراسیون کشتی، برخی از روسای هیئت‌های ورزشی، مربیان و ورزشکاران در محل سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان انجام شد، گفت: ما در سومین دوره المپیاد جایگاه بیست و سوم کشور را داشتیم که با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شد و با همت و تلاش دوستان توانستیم در دوره چهارم المپیاد، رتبه یازدهم کشور را به دست بیاوریم که بسیار حائز اهمیت است.

وی به تعداد مدال های کسب شده در این رویداد اشاره کرد و افزود: نتیجه تلاش ورزشکارانمان ۸ مدال طلا، ۷ نقره و ۱۷ مدال برنز بود که اگر بخواهیم در جدول مدال‌ها، استان را مقایسه کنیم، در تعداد مدال‌ها، استان هشتم کشور است.

پاریزی تصریح کرد: رشته کشتی آقایان، در المپیاد استعداد‌های برتر پرافتخارترین رشته ما بود که اتفاق خوبی را رقم زدند.

وی بیان داشت: نکته‌ای که حائز اهمیت است، بانوان ما در جایگاه استان سهم خاص و ویژه‌ای داشتند، یعنی از مجموع ۸ مدال طلا، ۶ مدال طلا را بانوان کسب کردند.

مدیر کل ورزش و جوانان استان کرمان با اعلام اینکه استان کرمان ظرفیت‌های بسیار خوبی را در حوزه ورزش دارد، اظهار داشت: خوشبختانه مسیر در استان مسیری مشخص و توسعه ورزش در استان کاملاً ملموس است.

آیین تجلیل از قهرمانان مدال‌آور المپیاد استعداد‌های برتر کشور در کرمان

 پاریزی ابراز امیدواری کرد، بتوانیم در استان توسعه متوازنی داشته باشیم و همان قدر که نگاهمان به توسعه زیرساخت‌هاست، همان قدر به توسعه ورزش همگانی و توسعه ورزش قهرمانی و همچنین همان قدر یا ویژه‌تر به توسعه ورزش بانوان و ورزش جانبازان و معلولین نیز توجه داشته باشیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش به مسابقات پاراآسیایی هانگژو اشاره کرد و گفت: در مسابقات پاراآسیایی که انجام شد، ایران برای اولین بار در تاریخ ورزشی اش توانست جایگاه دوم رقابت‌های پاراآسیایی را کسب کند.

آیین تجلیل از قهرمانان مدال‌آور المپیاد استعداد‌های برتر کشور در کرمان

پاریزی با اعلام اینکه ورزشکاران استان کرمان، ۱۰ درصد مدال‌های کل را کسب کردند، افزود: از ۱۳۱ مدال ۱۳ مدال را ورزشکاران کرمان کسب کردند که دو مدال از مدال‌ها تیمی بودند و بیش از ۱۶ درصد مدال‌های طلا را ورزشکاران کرمان کسب کردند.

وی تصریح کرد: این نشان دهنده یک کار دسته جمعی است و نشان می‌دهد که استان در یک فضای تعاملی کار خودش را پیش می‌برد و همدلی در ورزش استان بسیار مشخص است.

آیین تجلیل از قهرمانان مدال‌آور المپیاد استعداد‌های برتر کشور در کرمان

پاریزی ابراز امیدواری کرد، این توسعه در همه شهرستان‌های استان که پهناورترین استان کشور هستیم و در بخش‌های مختلف ورزشی خودش را نشان دهد.

در این مراسم ضمن تجلیل از قهرمانان مدال آور المپیاد استعداد‌های برتر به نفرات نخست سه میلیون تومان، نفرات دوم ۲ میلیون تومان و نفرات سوم یک میلیون تومان اهدا شد.

آیین تجلیل از قهرمانان مدال‌آور المپیاد استعداد‌های برتر کشور در کرمان

همچنین در این آیین از علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی، کریم‌زاده معاون توسعه منابع و پشتیبانی، حمیدی ذی حساب، علی اکبری دفتر فنی اداره کل و کارکنان اداره کل ورزش و جوانان که در هفته تربیت بدنی، مراسم استقبال از ورزشکاران اعزامی به رقابت‌های هانگژو و رزمایش فاطمیون دست اندرکار بودند، تجلیل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار