جنگ در غزه وارد چهل و یکمین روز خود شده و در این مدت حملات وحشیانه صهیونیست‌ها موجب ثبت رکورد بیشترین تلفات انسانی و مالی شده است.

بیش از یک ماه از آغاز حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه می‌گذرد و شمار کودکان شهید فلسطینی که در حملات ویرانگر به شهادت رسیده‌اند، رکوردی جدید برجای گذاشته است.

بر اساس آخرین بیانیه وزارت بهداشت فلسطین، در حملات رژیم صهیونیستی به غزه ۱۱۳۲۰ نفر به شهادت رسیده‌اند که از میان آن‌ها ۴۶۵۰ کودک و ۳۱۴۵ زن هستند؛ شمار مجروحان نیز به ۲۹۲۰۰ نفر رسیده است.

بر اساس گزارش روسیا الیوم، علاوه بر این، داده‌ها حاکی از آن است که ۳۶۰۰ نفر از جمله ۱۷۵۵ کودک همچنان مفقود یا زیر آوار هستند.

طبق گزارشی که در ۹ نوامبر توسط سازمان ملل منتشر شد شمار کودکان شهید غزه در چهار هفته اول جنگ با آمار قربانیان درگیری‌های مسلحانه در بیش از ۲۲ کشور از سال ۲۰۲۲ برابری می‌کند.

در همین حال دیده‌بان حقوق بشر اروپایی مدیترانه‌ای در خصوص قدرت و تعداد بمب‌های رژیم صهیونیستی که علیه مردم غزه استفاده شده است، گزارش داد اسرائیل بیش از ۲۵۰۰۰ تن بمب و مواد منفجره بر سر مردم غزه ریخته است که قدرت تخریب بمب‌های ریخته شده تقریباً معادل قدرت دو بمب هسته‌ای است که ایالات متحده در پایان جنگ جهانی دوم روی شهر هیروشیمای ژاپن ریخت.

همچنین در جریان حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه بیش از ۴۰۰۰۰ واحد مسکونی تخریب و بیش از ۲۲۲۰۰۰ واحد مسکونی دیگر آسیب دیده است، به عبارت دیگر در این حملات دست کم ۴۵ درصد از واحد‌های مسکونی در غزه تخریب شده اند. در این حملات ۲۷۹ مدرسه از تخریب شده‌اند و روند آموزشی ۶۲۵۰۰۰ دانش آموز دختر و پسر متوقف شد.

طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت تا ۵ نوامبر تقریباً ۱۰۲ حمله به مراکز درمانی در غزه را ثبت شده است که در این حملات علاوه به خسارت به تجهیزات بیمارستانی، تعداد زیادی از بیماران به شهادت رسیده‌اند.

سازمان بین المللی کار گزارش داد جنگی که از ۷ اکتبر در نوار غزه در جریان است باعث از بین رفتن ۳۹۰ هزار شغل در این باریکه شده است. همه شاخص‌ها حاکی از افزایش سطح فقر است که در ماه اول جنگ ۲۰ درصد ثبت شده است.

تداوم این جنگ علاوه بر بحران انسانی، مشکلات معیشتی، اقتصادی و اجتماعی بزرگی را به‌دنبال خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۶ ۲۶ آبان ۱۴۰۲
مرگ بر اسرائیل کودک کش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۲ ۲۵ آبان ۱۴۰۲
مرگ بر اسرائیل
آخرین اخبار